سیگار کشیدن باعث لاغری می‌شود!

شاید وزن سیگاری‌ها به طور میانگین ​​کمتر از افرادی باشد که سیگار نمی‌کشند و وزن افرادی که سیگار را ترک کرده‌اند معمولاً بیشتر از کسانی باشد که در حال حاضر سیگار می‌کشند، اما حقیقت چیز دیگری است!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، درست است که ترک سیگار، چاقی و اضافه وزن را در پی دارد، اما بدان معنا نیست که به منظور کاهش وزن باید سیگار بکشید. به گفته متخصصان همه افراد سیگاری لاغر نیستند و این فرضیه که سیگار کشیدن باعث لاغری می‌شود، نادرست است؛ اینکه هرچه بیشتر سیگار بکشید، لاغرتر خواهید شد، مبنای علمی ندارد. مطالعات اخیر، افسانه‌ی «لاغری حاصل از استعمال سیگار» را به طور قاطع رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

آیا سیگار کشیدن شکم را بزرگ تر می‌کند

در این مطالعه که توسط محققان دانشگاه کپنهاگ انجام شده، یک و نیم میلیون اروپایی سیگاری مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج کاملاً متفاوت از چیزی بود که عموم مردم تصور می‌کردند. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که سیگار در واقع باعث افزایش چربی شکم می‌شود. یافته‌ها حاکی از آن است که پس از ترک سیگار، روند کالری‌سوزی افت می‌کند و بدن با سرعت کمتری نسبت به قبل کالری می‌سوزاند؛ همین موضوع به مرور سبب افزایش وزن می‌شود.

همین تئوری غلط [لاغری در پی سیگار کشیدن] باعث شده که سیگاری‌ها به این باور برسند که ادامه این عادت، آنها را لاغر نگه می‌دارد. اما با استناد به تحقیقات اخیر، این باور اشتباه است و در واقعیت حتی سیگار کشیدن سبب تجمع چربی احشایی (شکمی) می‌شود.

محققان با بررسی داده‌های ژنتیکی سیگار کشیدن و چاقی شکمی به این نتیجه رسیدند که در پی افزایش چربی ناسالم در عمق شکم، خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، سکته مغزی و زوال عقل بیشتر می‌شود.

وقتی صحبت از سیگار کشیدن و کاهش وزن می‌شود، مقوله متابولیسم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. سیگار کشیدن، سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و فرایند متابولیسم را تسریع می‌کند، اما مقدار آن ناچیز است و به‌قدری نیست که افراد سیگاری بخواهند کاهش وزن خود را به سیگار نسبت دهند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1227108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =