از شکست تاریخی رژیم غاصب صهیونیستی تا فرو ریختن هیمنه آمریکا در منطقه

در راستای حمله موشکی و پهپادی رزمندگان سپاه اسلام علیه رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل با برخی از دانشجویان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفتوگو شد.

در پی اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که به شهادت چند تن از افسران نظامی ایران اسلامی منجر شد، در راستای آن، طبیعتا غرور ملی و برانگیختگی احساسات تمامی مسئولان و اقشار مختلف مردمی را در بر داشت و در تمامی رسانه‌ها و مطبوعات و همچنین محافل مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و حتی علمی و پژوهشی واکنش‌هایی نسبت به این اقدام ضد بشری رژیم صهیونیستی نشان دادند در همین راستا برآن شدیم تا طی گفت‌وگوی خبرنگار ایسکانیوز استان فارس با برخی از دانشجویان و فعالان فرهنگی و اجتماعی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به بازخوردهای این مسئله بپردازیم که در ادامه برخی از نظرات دانشجویان را می‌خوانیم:

زهرا سادات ساداتی که از دانشجویان فعال مقطع کارشناسی حقوق این واحد دانشگاهی است در گفتوگو با خبرنگار ایسکانیوز فارس گفت:

جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ سازمان ملل در چارچوب حق دفاع مشروع، پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر را هدف عملیات پهپادی و موشکی قرار داد. برخی صبر استراتژیک و عقلانیت جمهوری اسلامی را زیر سوال برده‌اند؛ اما همین صبر استراتژیک بود که سبب شکست استراتژیک رژیم غاصب صهیونیستی و رسوایی جهانی او در جریان حمله دیشب شد. اگر در این وسعت تنبیه نمی‌شدند تجاوزات و شرارت‌هایشان حتماً ادامه می‌یافت و منافع ایران و مردم همیشه سرافراز را به خطر می‌ انداخت. امروز بعد از انجام این عملیات موفق شاهد جنگ‌افزار روانی توسط رسانه‌های وابسته به این رژیم غاصب هستیم. آن‌ها با این‌کار هدف‌شان کاست روحیه و اراده ما برای جنگیدن است اما ما تا پای جان مدافع این مرز و بوم خواهیم بود.

ارسلان زراعتیان که یکی دیگر از دانشجویان فعال در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز است نیز با حمایت از نیروهای مسلح کشور در این اقدام گفت:

یادتان باشد این تنبیه بود نه انتقام یا تلافی برای همین هم درصد بسیار کمی از توان موشکی و پهبادی در اختیار را استفاده کردیم در غیر این صورت اگر قرار بر انتقام بود چیزی از رژیم غاصب باقی نمی‌ماند. ما دنبال جنگ نیستیم، تمام اسرائیل هم تار و مار شود، تلافی یک تار موی شهدای ما نخواهد شد. بنابراین همانند عین الاسد که قرار بود ترمز آمریکایی‌ها کشیده شود، اینجا هم قرار بر همین بود.

سید سهیل موسوی که از دانشجویان فعال در حوزه نشریات و مطبوعات دانشجویی در واحد شیراز است نیز با ابراز خرسندی از اقدام متقابل نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد:

حمله قانونی جمهوری اسلامی ایران به مواضع رژیم غاصب صهیونیستی از خاک خود، بیانگر آغاز معادلات و نظم نوینی در سطح خاورمیانه است. به راستی که این اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران بصیرت و حیات بخش اذهان و دل‌ها در سراسر جهان شد. هیمنه‌ی استعمار و بت دروغین، قدرت پوشالی دول متجاوز و ظالم شکسته شد. آمریکایی که روزی هیچ کشوری حتی جرأت نزدیک شدن به لاشه‌ی هواپیمای این کشور در فلان جریان را نداشت، غرق در ذلت و خواری قرار بگیرد و خواست این کشور از اسرائیل برای عدم پاسخ به ایران بازتاب این واقعیت است.

سید سعید سعادتی که از فعالان دانشجویی و کنشگرهای اجتماعی در دانشگاه آزاد شیراز است نیز با تاکید بر اقدام صحیح و تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:

پاسخ دندان شکن شب گذشته ایران، بیانگر تجلی حیات تفکر انقلابی و نسل انقلابی بود که با الگو گرفتن از شهداء و امام شهداء سیلی محکمی بر دهان رژیم غاصب صهیونیستی زده شد و این یعنی عزت، سرافرازی، شاد ساختن دل امام زمان «عج»‌.

وی در ادامه به خبرنگار ایسکانیوز فارس گفت: ماجرای تروریستی کرمان نیز با حمایت رژیم غاصب صهیونیستی صورت گرفت و این اقدام نیروهای مسلح کشور، حتی به نوعی انتقام خون دخترک کاپشن صورتی را نیز گرفت.

در ادامه این گفت‌وگو محمد مهدی امینی که از دانشجویان رشته علوم سیاسی این واحد دانشگاهی است نیز با حمایت از این اقدام حماسه آفرین و پرشور و افتخار گفت:

ایران بصورت عملگرایانه و با راهبرد جنگ ترکیبی عمق استراتژی خود را در زیر منطقه شامات و فلسطین در غرب آسیا، باز تعریف کرد و موازنه قوا را در منطقه تغییر داد و بصورت محسوس از حالت تدافعی به حالت هجومی تغییر تاکتیک داد. همچنین این حملات از نگاه تاریخی به خاک اسرائیل نظیر نداشته است، از جنگ اعراب و اسرائیل تا جنگ‌های شش روزه و سی و سه روزه لبنان با اسرائیل و ... در زمره تاریخی ترین حملات به خاک اسرائیل جای می‌گیرد. ایران این پیام را به اسرائیل و بازیگران بین المللی و منطقه‌ای داد که به موازات هر اقدام نظامی علیه خاک ایران توسط اسرائیلی‌ها، هر بازیگر مهم منطقه دست به موازنه قوا خواهد زد و هر تهدیدی را با موازنه تهدید و هر وحشتی را برای سرزمین و مردم ایران با موازنه وحشت و استراتژی‌های جنگ پیشگیرانه جواب خواهد داد، طبق تمام قاعده‌های جنگی.

در پایان نیز یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه به نام محمد کیانی نژاد نیز با خرسندی بیان کرد:

اتفاق دیشب نه تنها هدف قراردادن اراضی فیزیکی رژیم صهونیستی بود، بلکه بسیاری از اعتقادات صهیونیسم دوست رو مورد هدف قرار داده بود. تعداد زیادی از اوپوزوسیون سلطنت طلب به ژاندارم بودن رژیم پهلوی نسبت به منطقه خاورمیانه میبالیدند در صورتی که دستاورهایی که حمله‌های دیشب به همراه داشت و ایران توانست با فاصله سه کشور و از چند سایت موشکی اراضی اشغالی رو مورد هدف قرار بدهد و بقیه کشور ها را به این موضوع تهدید کند که در صورت همکاری با رژیم غاصب با آنها نیز برخورد خواهد کرد، نشان دهنده قدرت ژاندارمری اصلی منطقه بود و همینطور با شلیک کردن موشک از تمامی سایت‌های موشکی غربی و مرکزی کشور به اوپوزوسیون و شبکه‌های معاندی که سعی بر بی اثر یا کم اثر بودن حملات داشتند نشان دهد که پاسخ های نظامی جمهوری اسلامی قاطع و عملی و موثر خواهد بود.

خبرنگار:علیرضا نعمتی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =