کشتی فرنگی قهرمانی آسیا / طلای سنگین‌ وزن بر گردن «میرزازاده»

در آغاز رقابت های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا، نمایندگان ایران مقابل رقبای خود به برتری رسیدند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در آغاز رقابتهای ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، فرنگی کاران ایران مقابل رقبای خود به برتری رسیدند.

بیشتر بخوانید:

نه تیم استقلال لیاقت قهرمانی دارد نه پرسپولیس!

نتایج کامل به شرح زیر است: 

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، پویا دادمرز پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با سجاد البیدهان از عراق سرشاخ شد که با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید. وی در ادامه با نتیجه ۳ بر ۲ تائه مین کیم از کره جنوبی را شکست داد و راهی فینال شد.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۲ کشتی گیر حضور دارند، ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم به مصاف کرار البیدهان از عراق رفت که با برتری ۹ بر صفر راهی دور بعد شد. وی در نیمه‌نهایی مقابل آیاتا سوزوکی حریفی از ژاپن ۱۱ بر ۴ شکست خورد و به رده‌بندی رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۳ نفر حضور دارند، امیر عبدی در دور اول با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی گرفت که ۹ بر صفر برد. وی دور دوم به مصاف ساجان از هند رفت که حریفش را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و راهی نیمه‌نهایی شد. عبدی در این مرحله آکژول محمودوف دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان مبارزه کرد که با نتیجه ۱۲ بر ۲ شکست خورد و راهی رده‌بندی شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۱ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف ماساتو سومی از ژاپن رفت که با نتیجه یک -یک برنده و فینالیست شد.

*«ناصر علیزاده» طلایی شد*

ناصر  علیزاده در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا مقابل نورسلطان تورسینوف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این مرحله ارلان مناتبکوف از قرقیزستان را پیش رو داشت که با نتیجه ۹ بر صفر پیروز شد و به فینال صعود کرد. 

*طلای سنگین‌وزن آسیا بر گردن «میرزازاده»*

امین میرزازاده در فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا مقابل مین سئوک کیم از کره جنوبی با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و مدال خوشرنگ طلا را از آن خود کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =