۲۴ تن کتاب خارجی وارد کشور شد

جانعلی‌پور از ورود نخستین محموله کتاب‌های خارجی به وزن ۲۴ تن از مقصد کشور لبنان به تهران خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی کمیته ناشران خارجی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مساله تمشیت امور مربوط به واردات کتاب و تسهیل امر ورود کتاب به کشور، تببین آیین‌نامه‌های مرتبط با این موضوع و نظارت بر محتوای کتاب‌های وارداتی به نمایشگاه است، گفت: کمیته نظارت و ارزیابی محتوایی در مجموعه ناشران خارجی این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد.

جانعلی پور با اشاره به اینکه بخش گمرک نمایشگاه به متراژ ۹۰۰ متر مربع آماده دریافت کتاب‌های ناشران خارجی و موزعین کتاب‌ از کشورهای دیگر است، ادامه داد: این کتاب‌ها پس از بررسی و تطبیق با آیین‌نامه داخلی نمایشگاه، آماده عرضه در بخش اصلی نمایشگاه خواهند بود.

وی افزود: نخستین محموله کتاب‌های خارجی از ۱۱ ناشر عربی به وزن ۲۴ تن از مقصد کشور لبنان شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) وارد تهران شد و امور ترخیص و گمرک این کتاب‌ها انجام شده و پس از طی مراحلی برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده می‌شوند.

مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پایان گفت: برخی از موزعین که در طول سال کتاب‌هایی برای عرضه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد کرده بودند نیز در روزهای گذشته مراحل گمرکی خود را طی کردند و طی این هفته وارد فضای سالن ارزیابی محتوایی خواهند شد تا برای عرضه در نمایشگاه آماده شوند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =