نتایج دور دوم انتخابات مجلس سریع اعلام می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد که نتایج دور دوم انتخابات مجلس سریع اعلام می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، هادی طحان‌نظیف عصر امروز در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، توضیح داد: از صبح امروز فرایند رأی‌گیری در ۲۲ حوزه انتخابیه و ۱۵ استان در حال انجام است و فرایندها به خوبی در حال طی شدن است.

بیشتر بخوانید:

رئیس دفتر رئیس‌جمهور: دولت آمادگی لازم برگزاری انتخابات الکترونیک برای دور دوم را دارد

وی تاکید کرد: در حوزه‌هایی که به صورت دستی و حوزه‌هایی که به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، تاکنون بل هیچ مشکلی روبرو نبودیم و تخلف خاصی نداشتیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: موارد محدودی از تخلف به ما گزارش شده که مردم از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کردند و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات آن موارد جزئی را هم پیگیری کردند و فرایندها به خوبی در حال طی شدن است.

طحان نظیف در ادامه تاکید کرد: مردم رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند و تا ساعات باقی مانده یعنی ساعت ۱۸ رأی خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: اگر نکته یا تخلفی وجود داشت در فرآیند برگزاری انتخابات وجود داشت، مردم از طریق سامانه مردم ناظر موارد را به ما ارسال کنند و در اسرع وقت همکاران ما هم پیگیری خواهند کرد و پاسخ خواهند داد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره فرآیند اخذ رأی در حوزه‌هایی که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت تمام الکترونیکی است، رضایت نسبی وجود دارد و حتی میزان رضایت از موارد دستی بیشتر بوده است.

طحان نظیف تصریح کرد: زمان رأی‌گیری از ساعت ۸ تا ۱۸ است که در قانون امکان تمدید رأی گیری وجود دارد و در حوزه‌هایی که تقاضای رأی گیری وجود دارد، مجری و ناظر یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان بررسی می‌کنند و در صورت لزوم تصمیم گیری و اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه درباره وضعیت سامانه‌های الکترونیکی ثبت رأی، گفت: از صبح سامانه‌های الکترونیکی برای ثبت رأی برقرار بوده و حسب آنچه وزیر ارتباطات اعلام کرد، میزان اتصال بالا بوده و بیش‌از ۹۹ درصد را به ما اعلام کردند و مشکلی در این باره نداشتیم.

طحان نظیف بیان کرد: اعلام نتایج نسبت ادوار گذشته طبیعتاً سریع‌تر خواهد بود. البته الان صندوق‌های اخذ رأی خاموش است و صندوق‌های اخذ رأی به لحاظ مسائل امنیتی و نکاتی که داشتیم به هیچ جا وصل نیست، اما به محض آنکه رأی گیری به اتمام برسد، شمارش آرا در حوزه‌های تمام الکترونیکی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و دستی نخواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: لذا هیچ کس الان از محتوای صندوق‌ها اطلاع ندارد و با پایان رأی گیری، آغاز شمارش آرا را خواهیم داشت اما شمارش آرا در این فرآیند مقداری سریع‌تر خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1230098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =