تهران – ایسکانیوز: شخصی كه با ارسال پيامك وعده برنده شدن در قرعه كشی طرح‌های يك شركت مخابراتی از سه نفر در استان مركزی، كلاهبرداری كرده بود، در عمليات شناسايی كارآگاهان پليس فتا دستگير شد.


نخستین روزهای پاييز امسال شخصی با شکایت از برداشت‌ غيرمجاز 6 ميليون و 800 هزار ريال از حساب بانكی خود به پليس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی مراجعه كرد.


تحقيقات كارآگاهان پليس فتا مشخص کرد مدتی قبل پيامكی در خصوص برنده شدن شاكی در يكی از طرح‌های يك شركت مخابراتی به گوشی او ارسال شده‌ است. او نيز برای دريافت مبلغ جايزه، اطلاعات حساب خود را در اختيار فردی ناشناس قرار داده‌ است و طی 34 مرحله این مبلغ از حساب شاكی به صورت غيرمجاز برداشت شده‌ است.


متهم كه ساكن يكی از شهرهای حومه تهران بود در اقدامات فنی و كارشناسی كارشناسان پليس فتا شناسايی و دستگير شد و پس از بررسی مدارك و اسناد موجود، متهم به جرم خود اعتراف كرد. همچنین مشخص شد او پیش از این نیز در شهرهای ساوه و كميجان دو مورد كلاهبرداری به همین روش مرتکب شده است.


مصطفی نوروزی، رئيس پليس فتا فرماندهی انتظامی استان مركزی با شاره به ادامه تحقيقات از متهم دستگير شده و با تاكيد بر لزوم دقت شهروندان در نگهداری اطلاعات حساب‌های بانكی خود گفت: «به هيچ عنوان به پيامک‌هايی که با عنوان شرکت‌های مختلف پيامك می‌شود، اعتماد نکنيد و قبل از هرگونه اقدام راجع به صحت آن پيامک تحقيق کنيد.»


اوافزود: « توجه به اين نکته نيز الزامی است که اگر شرکت يا سازمانی قصد واريز وجه به حساب شما را داشته باشد نياز به حضور شخص در کنار خودپرداز نيست و در صورتی که پيامکی مبنی بر واريز وجه به هر دليلی برای شما ارسال شد حتما موضوع را به صورت حضوری با بانک يا شرکت معرفی شده بررسی كنيد.»

کد خبر: 127938

وب گردی

وب گردی