تهران-ایسکانیوز: مدیر عامل اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ذخیره سازی 200 هزار تن مرکبات برای تنظیم بازار شب عید را ضروری دانست.

سید رضا نورانی در گفتگو با ایسکانیوز افزود: با توجه به وقوع سرما در سال گذشته، امسال در غرب مازندران پرتقال نداریم. در شرق استان نیز حدود 40 تا 50 درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته داریم.

وی افزود: با توجه به برآوردهای انجام شده، در استان مازندران با 60 درصد کاهش تولید مواجه هستیم. در کل کشور هم با توجه به شرایط باغات مرکبات، نسبت به سال گذشته 40 درصد کمبود تولید داریم.

مدیر عامل اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پاسخ به این سئوال که آیا تولید مرکبات در جنوب کشور می‌تواند نیازهای داخلی را تامین کند، بیان کرد: تامپسون جنوب در ماه‌های دی و بهمن تمام می‌شود. تامپسون شمال هم معمولا با استفاده از سردخانه‌ها تا اسفند ماه نیازهای بازار را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: در طول اسفند ماه پرتقال والنسیا که در جنوب تولید می‌شود به بازار وارد خواهد شد. اگر آفت و یا سرما دامنگیر باغات جنوب نشود، بخشی از نیازهای کشور با این پرتقال تامین می‌شود اما کل نیاز کشور را نمی‌توان با استفاده از تولیدات جنوب پاسخ داد.

نورانی با تاکید بر اینکه اگر قیمت‌ها در ایام نوروز به دلیل کمبود بازار با افزایش مواجه شود، امکان تعدیل بازار وجود ندارد، افزود: در مرداد ماه به دولت پیشنهاد دادیم که 200 هزار تن پرتقال را برای تنظیم بازار در ایام سیاه بهار (فروردین ماه) در سردخانه ذخیره کند.

مصرف میوه در تهران کاهش یافت

مدیرعامل اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از کاهش مصرف میوه در تهران طی ماه‌های محرم و صفر خبرداد.

وی افزود: در دو ماه پیش رو به دلیل کاهش جشن‌ها و مسافرت مردم به مناطق مختلف کشور و زادگاه‌های خود، خرید میوه در بازار تهران کاهش یافته و قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

نورانی گفت: در حال حاضر قیمت میوه در میادین عمده فروشی به شدت افت کرده است. این روزها خیار به قیمت هزار تا 1500 تومان به فروش می‌رسد. قیمت انار در میادین عمده فروشی بین هزار تا 1500 تومان و در میادین میوه و تره بار بین دو هزار تا دو هزار و 500 تومان ست.
کد خبر: 128727

وب گردی

وب گردی