تهران-ایسکانیوز: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر دو شهید گمنام در ستاد قرارگاه پدافند هوایی گفت: مومنان خدمتشان را به بهای بهشت برین می فروشند و خریدار آنها کسی نیست جز ذات مقدس باریتعالی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، وی در این مراسم که با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه قرارگاه پدافند هوایی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از کارکنان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در میدان صبحگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، با اشاره به این که شهدا در زمانی که مردم و نظام به خدمات آنها نیاز داشتند با عشق به ولایت در مسیر جهاد گام گذاشتند، افزود: آنها جان خود را در راه اهداف و آرمان های عالیه اسلام و برای حفظ دین و میهن عاشقانه در طَبَق اخلاص گذاشته و تقدیم کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه، فلسفه شهادت را برگرفته از فلسفه بلند حماسه کربلا و شهدای آن دانست و گفت: شهدا با گام نهادن در مسیر امام حسین(ع)، با اخلاص کامل جهت حفظ دین و دستورات اسلام، جان خود را فدا کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: بدون تردید اگر فرهنگ شهادت طلبی که برگرفته از فرهنگ عاشوراست را از اسلام بگیریم دیگر چیزی از آن باقی نمی ماند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش، اسلام را موهبتی عظیم دانست که به برکت عاشورا نصیب ما شده است و افزود: امام خمینی(ره) این فرهنگ را در عصر حاضر بسط و گسترش داد.

وی با بیان این که وظیفه مهم کارکنان غیور ارتش اسلام در قبال شهدا، حفظ فرهنگ شهادت و شهادت طلبی است که به برکت خون شهدا در جامعه ما نهادینه شده، افزود: این فرهنگ غنی می تواند ملت و کشور را از گزند دشمنان حفظ نماید. البته دشمنان نیز با تمام توان در صدد زدودن این فرهنگ هستند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: امروز، دشمن در جبهه جنگ نرم تلاش زیادی کرده و دائم در حال توطئه برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است لذا ما باید تلاش مضاعفی در جهت حفظ این فرهنگ بنماییم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: همه ما مدیون خون شهدا هستیم چرا که خلاقیت، شکوفایی، اعتماد به نفس، خودباوری و پیشرفت هایمان را به واسطه خون پاک شهدا به دست آورده ایم.

او در ادامه گفت: باید از فرصت محرم و صفر جهت تقویت باورهای فرهنگ اسلامی در میان نسل جوان استفاده کنیم و آنها را با فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) آشنا سازیم.

حجت الاسلام آل هاشم، مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان و استقامت در مسیر پربرکت ولایت را از ملزومات امروز جامعه اسلامی ایران دانست و گفت: به لطف همین استقامت و در پرتو رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب، موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بی نظیر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش به حماسه 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام اشاره کرد و گفت: امروز پس از گذشت 35 سال از آن رویداد به حقانیت حرکت آن روز دانشجویان پی می بریم.

گفتنی است نماز بر پیکر این دو شهید گرانقدر توسط حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اقامه شد.

شایان ذکر است شهدای گمنامی که امروز در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به خاک سپرده شدند در عملیات خیبر در اسفند ماه سال 1362 به شهادت رسیده بودند.
کد خبر: 129768

وب گردی

وب گردی