تهران-ایسکانیوز: نجف دریابندری که صبح چهارشنبه به دلیل سکته مغزی روانه بیمارستان ایرانمهر شده بود امروز به بخش عمومی منتقل شد. یکی از پزشکان دریابندری معتقد است اگر روند بهبود این بیمار با همین سرعت ادامه یابد او تا پایان هفته از بیمارستان مرخص خواهد شد.

عبد الرحمن نجل رحیم در گفت و گو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز و در حالی که چند لحظه پیش از این گفت و گو دریابندری را معاینه کرده بود، گفت: نجف دریابندری در حال حاضر مشکل خاصی ندارد و حال ایشان رو به بهبود است.

وی در پاسخ به این پرسش که برآورد تیم پزشکی نسبت به روند بهبود نجف دریابندری و زمان ترخیص او چیست، گفت: به احتمال زیاد ایشان تا پایان این هفته از بیمارستان ایران مهر مرخص خواهند شد. البته بستگی به این دارد که روند بهبود ایشان با همین سرعت پیش رود.

نجف دریابندری مترجم و نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. از جمله آثار وی می‌توان به ترجمه کتاب‌های "تاریخ فلسفه غرب" نوشته برتراند راسل، "یک گل سرخ برای امیلی" و "گور به گور" نوشته ویلیام فاکنر، "پیرمرد و دریا"نوشته ارنست همینگوی، "معنی هنر" از هربرت رید و "پیامبر و دیوانه" نوشته جبران خلیل جبران اشاره کرد. دریابندری به مناسبت ترجمه آثار ادبی آمریکایی موفق به دریافت جایزه تورنتون وایلدر از دانشگاه کلمبیا گردیده‌است.
برخی از مخاطبان نجف دریابندری او را با کتاب مستطاب آشپزی می شناسند.
کد خبر: 142483

وب گردی

وب گردی