تهران - ایسکانیوز: انتخاب یدالله جهانبازی بازهم اختلافات کهنه‌ی کمیته داوران و دپارتمان داوری را شعله‌ور کرد. حسین عسگری که در گفت و گو با ایسکانیوز با قاطعیت اعلام کرده بود یدالله جهانبازی داور دربی است و به دلیل سن این داور که بالای 35 سال است، از لیست داوران بین المللی خارج کرده است. علی خسروی پیشکسوت داوری اما چنین موضوعی را دروغ بزرگی می داند:

آقای خسروی انتقاد شما به انتخاب جهانبازی برای قضاوت در دربی چیست؟

در ابتدا باید خدمت شما عرض کنم که جهانبازی یکی از داوران الیت ما بود که ناگهان کمیته داوران او را از فهرست داوران الیت کنار گذاشت و اکبریان و خورشیدی را به لیست اضافه کرد. اختلاف من با کمیته داوران هم از همان جا آغاز شد چون معتقد بودم نباید جهانبازی را با عجله از فهرست داوران الیت خارج کرد.

حسین عسگری گفته بود جهانبازی به دلیل اینکه بالای 35 سال سن داشت ظبق قانون از لیست داوران بین المللی خارج شده است. چنین قانونی صحت دارد؟

من واقعا متاسفم که چنین تحریف بزرگی از جانب رییس دپارتمان داوری صورت می گیرید. اصلا همچین قانونی نداریم. اشتباه استراتژیکی از جانب شخص عسگری رخ داد. خود ایشان جهانبازی و بخشی زاده را از لیست داوران بین المللی به دلیل جوانگرایی خارج کرد ولی اکبریان و خورشیدی نتوانستند تاییدیه‌ی ای.اف.سی را کسب کنند. در واقع با اشتباه دپارتمان داوری دو سهمیه داوری ما سوخت شد!

شما به عنوان یکی از کارشناسان داوری به طور مستقیم چنین نکاتی را به دپارتمان داوری گوشزد کرده بودید؟

بله من بارها این موارد را به عسگری گوشزد کرده بودم اما متاسفانه اعتنایی نکردند.

انتخاب داوران برای مسابقات لیگ برتر به عهده دپارتمان داوری است یا کمیته داوران؟

بر عهده ی دپارتمان داوری است اما برای مسابقات پرسپولیس و استقلال، معمولا سایر کمیته ها هم نظر می دهند.
کد خبر: 146567

وب گردی

وب گردی