تهران- ایسکانیوز: دانشمندان موسسه فن‌آوري ماساچوست در آمريكا در تلاش برای طراحی نوع جديدی از لباسهای فضایی هستند كه به فضانوردان امكان می دهد در لباس های فضاییتحرك بيشتری داشته باشند.


محققان موسسه فن‌آوری ماساچوست در اين زمينه می گويند: در طول 40 سال انسانها به فضا سفر كرده‌اند و لباسهاي فضایی كه به تن مي‌كردند تغييرات اندکی داشته است. اين لباسهای فضايي شامل انبوهي از سامانه‌ها و تجهيزات بودند تا از آنها در برابر خطرات احتمالي حفاظت كند اما در عين حال توانايي فضانوردان در ميان اين تجهيزات برای حركت كردن و جابه جایی بسيار محدود مي‌شود.


دکتر داوا نيومن، استاد سيستم‌های مهندسي فضایی و فضانوردی در اين موسسه مشغول طراحی يك لباس فضایی زيبا و پيشرفته موسوم به «بيوسوئيت» است كه از تركيب نايلون و اسپاندكس ساخته مي‌شود. وی در طراحی اين لباس به مرد عنكبوتی میانديشد.


اين استاد به همراه چندين دستيار خود مدت هفت سال است كه بر روي اين پروژه مشغول به فعاليت هستند. نمونه‌هاي اوليه از لباس‌های فضایی كه اين گروه توليد كرده‌اند هنوز آماده پرواز نيست اما نشان مي‌دهند كه اين گروه در دستيابی به اهدافشان نزديكتر مي‌شوند.


پيش بینی میشود كه بيوسوئيت تا زمان آغاز ماموريت آژانس فضانوردی آمريكا (ناسا) براي اكتشافات مریخی در حدود 10 سال آينده آماده شود.

کد خبر: 146636

وب گردی

وب گردی