وین-ایسکانیوز: سومین روز دهمین دور مذاکرات هسته ای با دیار معاونین وزرای خارجه ایران و روسیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسکانیوز، سومین روز کاری دیپلمات ها و خبرنگارانی که این روزها مهمانان هتل کوبورگ هستند در جریان برگزاری دهمین دور مذاکرات هسته ای با دیدار دو جانبه معاونین وزرای امور خارجه ایران و روسیه شروع شد.

همزمانی با آغاز این گفت و گوها، هیات کارشناسی ایران و گروه 1+5 نیز در یکی از سالن های کنفرانس هتل کوبورگ 200 ساله بر سر میز مذاکره نشستند تا برای دومین بار در جریان برگزاری دهمین دور مذاکرات هسته ای با یکدیگر گفت و گو کنند.

نشست های معاونین وزرای خارجه ایران و روسیه و هیات کارشناسی کشورهای درگیر در مذاکرات هسته ای ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی وین آغاز شد و دقایقی پیش پایان یافت. این نشست ها نزدیک به یک ساعت و نیم به طول انجامید.

دهمین دور مذاکرات هسته ای روز سه شنبه گذشته با ناهار کاری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد. از جزئیات مذاکرات سه روز گذشته اطلاعی دقیقی در دست نیست و بیشتر بازار گمانه زنی ها، فضای سرد گفت و گوها را گرم ملتهب کرده است.

نشست های کارشناسی که تاکنون برگزار شده دوبار بین ایران و گروه1+5، یک بار میان ایران و فرانسه بوده است.

همچنین معاونین وزرای خارجه ایران نیز روز گذشته با همتایان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و روسی دیدار و گفت و گو کردند.

به نظر می رسد هتل کوبورگ امروز هم شاهد دیدارهای مهم و خبرساز نباشد. پیش بینی می شود با آمدن جان کری به وین فضای مذاکرات تا حدودی از سرمایی که این چند روز پشت سرگذاشته فاصله بگیرد.
کد خبر: 147226

وب گردی

وب گردی