تهران-ایسکانیوز: رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: فرهادی با شناخت خوبی که از آموزش عالی دارد به طور حتم می تواند در صورتی که رای اعتماد کسب کند در وزارتخانه بسیار موفق عمل کند.

مرتضی موسی خانی، رییس دانشگاه ازاد قزوین در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص ویژگی های وزیر علوم گفت: قطعا در سطح وزارت یکی از مهارت های مورد نیاز مهارت ادراکی است، فرهادی با توجه به تجربیات مدیریتی قبلی نشان داده اند که از این مهارت به خوبی برخوردار است و توانسته در این دوره حضور موفق داشته باشند.

وی ادامه داد: به نظر می آید که وزیر علوم پیشنهادی می تواند با سایر دستگاه های در ارتباط با وزارت علوم ارتباط خوبی برقرار کند و همچنین در امور سیاستگذاری نیز می‌تواند در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق عمل کنند.

موسی خانی ادامه داد: کسی که سکانداری وزارت علوم را به عهده می گیرد باید با درایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در امر کارآفرینی، شرکت های دانش بنیان و خصوصا ایجاد رشته های بین رشته ای که مورد تایید ایشان است عمل کند.

موسی خانی در خصوص رای اعتماد و یا عدم اعتماد نمایندگان مجلس به وزیر پیشنهادی گفت: فرهادی ویژگی های مورد انتظار مجلس و دولت را دارد و می تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی همچنین در خصوص تبعات اداره وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون وزیرگفت: با وجود اینکه حضور نجفی به عنوان سرپرست در وزارت علوم موفق بوده است ولی عدم استقرار دائمی مدیر در این وزارتخانه مهم باعث تزلزل و ضربه به آموزش عالی کشور خواهد شد.

 
کد خبر: 149850

وب گردی

وب گردی