ایسکانیوز: ویکتور 11 ساله ، شکو پنج ساله و ابراهیم چهار ساله پس از نجات بیماری ایبولا از یکی از مراکز درمانی دولتی در سیرالئون در غرب آفریقا ترخیص شدند. آن‌ها بیش از سه هفته در مرکزی بستری بودند که در همان روزهای اولیه مادر آنها در همان مرکز جان خود را بر اثر ابتلا به ایبولا از دست داده بود.


ویکتور می‌گوید که وقتی مادرش مرد گریه نکرد. او نمی خواسته برادرانش که هر دو بیمار بوده اند را بترساند. ویکتور روزها به مراقبت از برادرانش گذرانده  تا آن ها خوب غذا بخورند. آنها از این به بعد باید با مادربزرگ خود زندگی کنند زیرا پدرشان نیز پیش از این مرده بود. ویکتور بی تاب باز شدن مدارس و دوباره درس خواندن است.


ایبولا در میان جمعیت انسانی از طریق تماس مستقیم (پوست دارای شکاف یا غشا مخاطی) با خون، ترشحات ، ارگان‌ها یا سایر مایعات بدن فرد مبتلا منتقل می‌شود و همچنین در اثر تماس غیر مستقیم با محیط آلوده مثل آشامیدن مایعات آلوده به این ویروس، قابل انتقال است.


ایبولا یک بیماری ویروسی حاد است که اغلب با یک تب، خستگی شدید، درد عضلانی، سردرد و گلودرد شروع می شود. در ادامه تهوع، اسهال، راش، نقص عملکرد کلیه و کبد و خونریزی داخلی و خارجی ایجاد می گردد. درصورت جدی گرفته نشدن علائم و عدم انجام اقدامات مراقبتی فرد مبتلا فوت خواهد کرد.

کد خبر: 150866

وب گردی

وب گردی