ایسکانیوز: دادستان لیبی، امروز حکم جلب «خلیفه حفتر» و چند تن از معاونان وی را صادر کرد.
به گزارش الجزیره، منابع اعلام کردند که در حکم جلبی که دادستانی کل لیبی صادر کرده نام «محمد الحجازی»، سخنگوی عملیات کرامت به رهبری خلیفه حفتر و همچنین «صقر الجروشی»، فرمانده نیروی هوایی ارتش لیبی نیز وجود دارد.
دادستانی کل لیبی «عقیلة صالح»، رئیس پارلمان منحل شده لیبی و «عبدالله الثنی»، نخست وزیر پیشین کشور را نیز احضار کرده است.
از سوی دیگر، «برناردینو لیون»، فرستاده سازمان ملل به لیبی اعلام کرد: اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی دادستانی نه تنها اوضاع را بهتر نمی‌کند بلکه وضعیت کشور را نسبت به قبل پیچیده‌تر می‌کند. لیون تاکید کرد: همه ما و همچنین تمام نهادهای لیبی باید به منظور یکپارچگی مردم کشور وارد عمل شویم چرا که تنها راه خروج از بحران برگزاری مذاکرات در کشور است.
برناردینو لیون افزود: حکم دادگاه عالی قانون اساسی همواره مورد بحث و بررسی است و اتخاذ چنین تصمیمی صورت مشخصی از برنامه‌های اصلی در خصوص اوضاع لیبی ارائه نمی‌دهد و هیچ کشور و هیچ یک از اعضای سازمان ملل تصویری واضح از اجرای چنین حکمی ندارند. وی تاکید کرد: در شرایط کنونی، لیبی به کشوری چند تکه تبدیل شده و حکم دادگاه عالی قانون اساسی، اوضاع را بدتر می‌کند.
کد خبر: 152798

وب گردی

وب گردی