ایسکانیوز: دکتر رضا فکرآزاد رئیس انجمن پزشکی لیزری ایران با بیان این مطلب افزود: گاهی تصور مردم از لیزر غیرواقعی است و عموم مردم تصور می کنند که بسیاری از امور پزشکی را می توان با لیزر بهتر انجام داد.

او ادامه داد: این در حالی است که نمی توان تمام بیماری ها را با لیزر درمان کرد و در بسیاری از موارد لیزر نمی تواند آن چیزی را که تصور می کنیم محقق سازد.

فکر آزاد به کاربرد لیزر در زمینه رفع عیوب انکساری چشم اشاره کرد و تصریح کرد: آخرین تکنولوژی ها و دستگاه های مرتبط برای رفع این عیوب در کشور ما وجود دارد و از لیزر می توان برای رفع تمام بیماری های مرتبط با چشم استفاده کرد.

او اظهار کرد: همچنین در مورد استفاده از لیزر در رفع ضایعات پوستی پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته اما گاهی استفاده از لیزر در رفع این ضایعات بسیار اغراق آمیز می شود.

فکر آزاد ادامه داد: وظیفه جامعه پزشکی این است که بایدها و نبایدهای مربوط به لیزر و عوارض و مشکلات ناشی از درمان های لیزری را پیش از استفاده از آنها با بیماران در میان بگذارند.

رییس انجمن پزشکی لیزری گفت: در زمینه استفاده از دانش لیزر پزشکی ایران از کشورهای منطقه جلوتر است و حتی می توانیم بگوییم در این زمینه از کشورهای پیشرفته دنیا نیز عقب نیستیم اما به دلیل وجود برخی محدودیت های ناشی از تحریم ها به تمام دستگاه های پیشرفته در زمینه لیزر پزشکی دسترسی نداریم.
کد خبر: 163288

وب گردی

وب گردی