ایسکانیوز:برگزاری نشست تخصصی معرفی نخستین عروسک بومی ثبت شده در فهرست آثار ناملموس، اجرای شاهنامه خوانی، معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر ازجمله این برنامه ها است.

تقدیر از برترین پژوهش های صورت گرفته در حوزه گردشگری، برگزاری نشست های علمی، از جمله نشست تخصصی درباره طرح ها و دستاوردهای پژوهشی در حوزه مدیریت و شناخت میراث فرهنگی و تشکیل کارگاه مردم شناسی از جمله برنامه های دیگر بزرگداشت هفته پژوهش است.

برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش روز یکشنبه بیست و سوم آذر طی مراسمی با سخنرانی مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری شروع می شود.

روز دوم نیز به باستان شناسی تخصص یافته است که سخنرانان درباره باستان شناسی و رویکرد به آبادانی و پایداری، مدرسه حیدریه قزوین، توسعه شهر قم و کاوش کاخ گلستان به ایراد سخن خواهند پرداخت.

در برنامه های بزرگداشت هفته پژوهش توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نمایشگاههای گوناگونی چون نمایشگاه عکس جلوه های تصویری فرهنگ عاشورا،نمایشگاه عکس جهان اسلام، تنوع فرهنگی و وحدت معنوی ، نمایشگاه عکس پژواک آفتاب، حضرت رسول(ص) در فرهنگ مردم ایران تشکیل می شود.

رونمایی از پوستر هفته پژوهش، برگزاری نمایشگاه جانبی از نتایج تحقیقات و فعالیت های علمی و اجرایی،نمایشگاه آثار پژوهشی و نمایشگاه عروسک های خراسان جنوبی از برنامه های دیگر این هفته است که تا 26 آذر ادامه دارد.
کد خبر: 163929

وب گردی

وب گردی