تهران - ایسکانیوز: صبح امروز به مناسبت آغاز هفته پژوهش معاون پژوهش و فناوری و مدیران حوزه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برنامه ها و فعالیتهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در هفته پژوهش را تشریح کردند.

دکتر سعید طوسی زاده در ابتدای سخنان خود گفت: فعالیتهای پژوهشی بایستی براساس نیازهای شهر، استان و کشور صورت گیرد که درهمین راستا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برنامه ریزی های بنیادی انجام داده تا  پژوهشها را به سمت پژوهشهای کاربردی سوق دهد.

وی ضمن حمایت از مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، به مراکز تحقیقاتی و پژوهشی واحد مشهد و توسعه آنها اشاره نمود و گفت: ایجاد مراکز و و مکان های پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با نیازهای جامعه و صنعت  و ارتقاء کمی و کیفی طرح های پژوهشی برای ایجاد دانشگاه کارآفرین ضروری است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اظهار امیدواری از روند پزوهش در کشور گفت: با راه اندازی و فعال نمودن دکتری پژوهش محور درواحد مشهد، ارتباط و مشارکت دانشگاه با جامعه و صنعت بیش از پیش گردیده و به حل مشکلات جامعه منجر گردد.

دکتر طوسی زاده برنامه های هفته پژوهش در واحد مشهد را اینگونه عنوان کرد: معرفی و انتخاب برترین پژوهشگران واحد و استان و برگزاری نمایشگاه دستاوردها و موفقیتهای علمی پژوهشی واحد مشهد در مجتمع آموزشي  دانشگاه آزاداسلامی مشهد  از برنامه های هفته ی پژوهش است. 


وی با اعلام این که استاندار خراسان رضوی فردا دوشنبه 24 آذرماه  از نمایشگاه هفته پژوهش واحد مشهد بازدید خواهد کرد افزود : این نمایشگاه از امروز در محل سالن شهید جوانمرد قصاب واحد مشهد دایر است و علاقمندان می توانند صبح ها از ساعت9تا 12 و در نوبت بعدازظهرازساعت 14تا 18 از این نمایشگاه بازدید نمایند .


 

رشد 30 درصدی تولید مقالات علمی و پژوهشی و10 درصدی مقالات  ISI در واحد مشهد

 

مدیر کل پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از رشد 30 درصدی تولید مقالات علمی و پژوهشی و10 درصدی مقالات  ISI نسبت به سال گذشته در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت : شرکت اساتید در همایش های بین المللی 70 درصد و دانشجویان در همایش های داخلی و خارجی 100 درصد نسبت به سال 92  افزایش یافته است.
دکتر مهدی ظریف با بیان اینکه واحد مشهد با شهرداری مشهد تفاهم نامه همکاری امضاء نموده است که اولین قدم آن  قرداد کاردانشجویی به مبلغ 500 میلیون دلار است افزود :  با هدف کار آفرینی و ساماندهی کار دانشجویی و به  به منظور حل مشکلات فناورانه و محصولات مورد نیاز شهرداری این تفاهم نامه منعقد گردیده است.
برگزاری یک کنگره بین المللی و دو همایش ملی در سال آینده
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه واحد مشهد طی یکسال گذشته یک همایش بین المللی و سه همایش ملی برگزار نموده است  ؛ از برگزاری کنگره بین المللی زمین شناسی و دو همایش ملی محاسبات مهندسی عمران و مدیریت تحول در سال آینده خبر داد .
مهندس سید هاشم قدمی ؛  امضای 7 تفاهم نامه همکاری با نهاد ها و سازمانهای مختلف ، 90 طرح پژوهشی برون دانشگاهی و حضور در مسابقات و جشنواره های پژوهشی را از دیگر فعالیتهای پژوهشی واحد مشهد عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه سه تن از اساتید برتر دنیا از دانشگاه آزاد اسلامی و دو تن آنها از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هستند افزود : واحد مشهد دارای توانمندی و پتانسیل زیادی است که به سمت دانشگاه کارآفرین ودانش بینان حرکت کند.
وی با بیان اینکه  دفتر ثبت اختراع در واحد مشهد مستقر گردیده است اظهار داشت : با  ایجاد کلنیک صنعت و جامعه در  واحد مشهد موضوعاتی مانند  اختراع ، مشاوره ،  عارضه یابی صنعتی و انتقال فناوری تسریع گردیده است .
وی در رابطه با همکاری با صنایع عمده خاطرنشان کرد : دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تنها واحد دانشگاهی است که در موضوع نفت و گاز با وزارت نفت همکاری می نماید .
قدمی  با اشاره به اینکه شورای عالی سیاست گذاری تولید بومی با 4 کارگروه دراستان شکل گرفته است ، تصریح کرد: کارگروه صنایع کانی غیر فلز و صنایع نساجی به واحد مشهد واگذار گردیده است که ریاست شورا را استاندار و روسای دانشگاه آزاد مشهد و فردوسی و سایر نهادهای مرتبط نیز اعضای این شورا راتشکیل می دهند.
رونمایی از دو محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در هفته پژوهش
مهندس نوبخت مدیر مرکز رشد و تجهیزات و سلامت واحد مشهد از رونمایی  دو محصول دانش بینان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در نمایشگاه هفته پژوهش تهران خبر داد و گفت : این محصولات شامل وایت برد هوشمند و تابلو آموزشی سیستم های هوشمند است  که توسط اعضای هیات علمی واحد مشهد و یک شرکت دانش بنیان اختراع شده و به بازار نیز عرضه می گردد .
وی گردشگری مجازی سلامت و سیستم صرفه جویی انرژی در تاسیسات بیمارستانی و سیستم کشت هیدروتونیک و تولید دائم زعفران را  از  اختراعات دیگر در واحد مشهد عنوان کرد و گفت : از  این محصولات در نمایشگاه دستاوردها و موفقیتهای علمی پژوهشی واحد مشهد رونمایی می گردد .
وی افزود : هم اکنون 11 واحد فناور در واحد مشهد فعالیت می کند که امیدواریم درسال جدید این تعداد افزایش یابد .
وی از ایجاد آزمایشگاه کالیبراسیون تجهیزات پزشکی و آنالیز حرکت برای اولین بار در شمال شرق توسط مرکز رشد واحد مشهد خبر داد و گفت :  بیمارستانهای کشور می توانند از طریق این آزمایشگاه تجهیزات خود را کالیبره کنند  ، بطوریکه درابتدا طی دو ماه آینده دو بیمارستان واحد مشهد به این آزمایشگاه مجهز می شوند.
33 انجمن علمی در واحد مشهد فعالند
رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد حمایت از پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی در تمامی سطوح علمی را از اهداف باشگاه  پژوهشگران و نخبگان دانست .

دکتر داوود بهره پور با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاههای مختلف می توانند عضو این باشگاه شوند افزود : این باشگاه درحمایت از فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی اعضا خود ، تنوع بسیاری نسبت به  بیناد ملی نخبگان  دارد و در چاپ مقاله و کتاب و ... به اعضا خود کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دارای 210 عضو است ، تصریح کرد :  برگزاری سخنرانی های تخصصی ، انجام کارگاههای پژوهشی و ... از فعالیتهای این باشگاه است .
مدیر انجمن های علمی واحد مشهد ازفعالیت  33 انجمن علمی در واحد مشهد خبر داد و گفت :بازدیدهای علمی ، چاپ کتاب و نشریه ، کارگاه ، همایش ها و ...  از فعالیتهای دیگر انجمن های علمی است .
کد خبر: 165866

وب گردی

وب گردی