تهران-ایسکانیوز: مقاله دانشجوی واحد علوم و تحقیقات با عنوان "ارتباطات بین فرهنگی ارامنه و مسلمانان ساکن در شهر اصفهان " در مجموعه مقالات علمی تحقیقاتی 2014 روسیه منتشر شد.

مقاله سحر فائقی دانشجوی دکتری جامعه شناسی فرهنگی این واحد دانشگاهی با عنوان "ارتباطات بین فرهنگی ارامنه و مسلمانان ساکن در شهر اصفهان در سال های 93-1392 (بر اساس الگوهای عمده سیاست گذاری های قومی –فرهنگی؛ همگرایی، واگرایی، وحدت در کثرت) "در کنفرانس بین المللی گروه های اقلیت قومی در فضای جامعه؛ به کارگیری تحقیقات کاربردی و ابزار موثر در سیاست های قومی ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، فائقی درباره هدف این مقالهکه با روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و جامعة آماری انجام شده است، گفت:در این پژوهش، سطوح ارتباطات بین فرهنگی ارامنه و مسلمان ساکن در شهر اصفهان براساس شاخص های هویت، انتساب، همسازی گفتاری و همسازی ارتباطی در سال 93-1392 بررسی شده است.

وی بیان داشت: نتایج پژوهش نشان داد در شاخص هویت، هیچ یک از افراد جامعه ارامنه واگرا نیستند، بیش از 38 درصد پاسخگویان همگرا و حدود 62 درصد نیز وحدت در کثرت هستند.

دانشجوی دکتری جامعه شناسی فرهنگی واحد علوم و تحقیقاتبا اشاره به اینکه در شاخص انتساب هیچ پاسخگویی واگرا نیست، 5/33 درصد همگرا و 5/66 درصد نیز وحدت در کثرت هستند، تصریح کرد: در شاخص همسازی گفتاری 5/6 درصد از افراد واگرا، 23 درصد همگرا و حدود 71 درصد نیز وحدت در کثرت هستند.

لازم به ذکر است، مقاله ارتباطات بین فرهنگی ارامنه و مسلمانان ساکن در شهر اصفهان توسط سحر فائقی و دکتر حسن بشیر در کنفرانس بین المللی گروه های اقلیت قومی روسیه ارائه و منتشر شد.
کد خبر: 167291

وب گردی

وب گردی