ایسکانیوز: گروه ناظران حقوق بشر سوریه از کشف یک گور دسته جمعی با بیش از ۲۳۰ جسد در استان دیرالزور این کشور خبر داد. کشته‌شدگان توسط گروه تروریستی داعش قتل عام شده‌اند و بیش‌تر آنها غیرنظامی‌ بوده‌اند.
اجساد ۲۳۰ نفر که توسط گروه تروریستی داعش کشته شده‌اند در یک گور جمعی در استان دیرالزور سوریه کشف شد. گروه ناظران حقوق بشر سوریه روز چهارشنبه خبر داد این اجساد توسط بستگان‌شان پیدا شده‌اند.
کشته‌شدگان اعضای قبیله سنی "شعيطات" در نزدیکی عراق هستند. کشف این اجساد تعداد کشته‌شدگان این قبیله را که توسط داعش به قتل رسیده‌اند به ۹۰۰ نفر رساند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه٬ ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کردند که خبر کشف گور دسته جمعی را از طریق چندین منبع معتبر دریافت کرده‌اند. بر اساس اطلاعات آن‌ها بیش از ۲۳۰ جسد در این گور جمعی پیدا شده است. این گور در بیابان‌های نزدیک کشکیه در شرق دیرالزور پیدا شده است.

بر اساس گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر در سوریه٬ اکثریت قریب به اتفاق اجساد٬ افراد غیرنظامی هستند که بیش‌تر آن‌ها پس از آن‌که این قبیله علیه گروه تروریستی داعش وارد جنگ شد اعدام شده‌اند. از سرنوشت صدها نفر دیگر از اعضای قبیله شعيطات٬ اطلاعی در دست نیست.

مردم این قبیله این گور جمعی را هنگامی که پس از چند ماه آوارگی در کوه‌ها در حال بازگشت به سمت روستاهای خود بودند پیدا کردند. آن‌ها که در نبرد با داعش شکست خورده‌اند٬ تنها با پذیرش قوانین منع عبور و مرور از سوی داعش اجازه بازگشت به محل زندگی‌شان را به دست آوردند. آن‌ها همچنین از تهیه اسلحه منع شده‌اند.

همه کسانی که با گروه تروریستی داعش وارد جنگ می‌شوند از سوی تروریست‌های این گروه مرتد اعلام شده و در صورت دستگیری اعدام می‌شوند.

 

 
کد خبر: 169333

وب گردی

وب گردی