تهران-ایسکانیوز،پلاس+/ چند هفته ای بود که تیم ملی امید در بلاتکلیفی انتخاب سرمربی به سر می برد تا این که هفته ی گذشته محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شد. مسئله ی که بیش از همه انتخاب سرمربی تیم امید را جنجال برانگیز کرد، نحوه ی کنار گذاشتن  زلاتکو کرانچار بود. در روزهایی که همه فکر می کردند که دیگر کرانچار سرمربی تیم امید شده است، ناگهان کمیته تازه تاسیس و ناشناخته ی «کمیته ارزیابی مربیان خارجی» مدعی شده که کرانچار صلاحیت به عهده گرفتن این سمت را به خاطر شرب خمر ندارد. ادعای که نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش با حمایت از ان عنوان کرده بود حتی کفاشیان هم این ادعا را تایید و پذیرفته است، ادعایی که سرانجام به واقعیت تبدیل شد و کرانچار از سرمربی گری تیم امید کنار گذاشته شد.

هنوز ماجرای اتهامات وارد شده به کرانچار تمام نشده بود که ناگهان در برنامه زنده ورزشی شبکه پنج  رحیم زارع نماینده نماینده بوانات، آباده و خرم‌بید در اتهامات جدیدی، این بار کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی را هدف قرار داد و گفت: در صفحه اینستاگرام کی‌روش نیز عکس‌هایی وجود دارد که ضد ارزش است و اگر وزارت قصد حفظ ارزش‌ها را دارد چرا با کی‌روش مقابله نمی‌کند؟. نصرالله سجادی هم که انگار منتظر همچین صحبتی بود گفت: اگر مستنداتی دارید به وزارت ورزش ارائه دهید تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

بعد از این صحبت ها بود که رسانه های ورزشی این خبر را پیگیری کردند و ادعا کردند کارلوس کیروش صفحه ی شخصی در اینستاگرام ندارد و اگر عکس و صفحه ای هم از او در این شبکه اجتماعی وجود دارد توسط هوادارانش اداره می شود. جست و جو در اینستاگرام ساده است و به راحتی می توان صفحه ی افراد مختلف را مشاهده کرد واگر عکس های غیر اخلاقی در صفحه اینستاگرام کیروش وجود داشت قطعا پیش از این در فضای مجازی جنجال برانگیز شده بود. رحیم زارع نماینده ای است که در دعوای وزرات ورزش با علی دایی جانب دایی را گرفته بود و در برنامه نود از او حمایت کرده بود و گفته بود طرح استیضاح وزیر ورزش را با 30 امضا کلید زده است ولی این بار در دفاع از وزارت ورزش به میدان آمده است و قصد برکناری کیروش از سرمربی گری تیم ملی را دارد.

n00322189-b

به نظر می رسد وزارت ورزش و برخی نمایندگان مجلس بعد از موفقیت در ممانعت از حضور کرانچار در تیم ملی امید، حالا تصمیم دارند همین سناریو را علیه کارلوس کیروش پیاده کنند. این در حالی است که او هم اکنون کنار تیم ملی در اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی به سر می برد و همچنین این در وضعیت است که تیم ملی یک ماه دیگر در جام ملت های آسیا در استرالیا به میدان خواهد رفت و این اتهامات نه تنها به تیم ملی کمک نمی کند بلکه می تواند بلای جان این تیم هم باشد .

سوالی که درباره ی این اتفاقات در ذهن متبادر می شود این است که اگر کرانچار  مربی غیر اخلاقی بوده است چطور چندین سال در فوتبال کشور آن هم در بزرگترین تیم های باشگاه هایی چون پرسپولیس و سپاهان مربی گری کرده است؟ چطور اوبه یکباره به یک مربی غیر اخلاقی تبدیل شده است. در مورد کیروش هم وضع به همین منوال است اگر کیروش مربی غیر اخلاقی است  چطور بیش از سه سال است در تیم ملی به عنوان سرمربی حضور داشته است. به نظر می رسد جنجال تازه در مورد کیروش بیشتر مربوط است به قرداد او و عدم توانایی فدراسیون و وزارت در تامین هزینه های این مربی و اگرنه چطور ممکن است کارلوس کیروش آن هم در آستانه جام ملت های آسیا تبدیل به یک فرد غیر اخلاقی شده باشد که حتی صلاحیت مربی گری در تیم ملی هم نداشته باشد.

به نظر می رسد بعد از تغییر دولت و روی کارآمدن افراد جدید در وزارت ورزش هم تغییر محسوسی در این وزارت خانه به وجود نیامده است. و آن نگاه سنتی به فوتبال که همواره مانع رشد فوتبال بوده است، همچنان پابرجاست که می توان آن را بیشتر به عدم حضور غیرورزشی ها در این وزارت خانه مرتبط دانست. حال باید منتظر ماند و دید سرانجام چه زمانی این نگاه واپس گرایانه به فوتبال تغییر خواهد کرد؟

 
کد خبر: 169759

وب گردی

وب گردی