تهران-ایسکانیوز: مرغ هم این روزها برای خود داستانی دارد و کمتر کسی خبر از هزارتوی پرونده مرغ های آلوده و تاریخ مصرف گذشته می گیرد. مرغ های تنظیم بازاری خریداری شده مشتری ندارد و به گفته یکی از اعضاء کارگروه تنظیم بازار هنوز مرغ تخصیصی برای ماه رمضان به فروش نرفته است. وی در گفت و گو با ایسکانیوز به این مسئله نیز اشاره می کند که ماهیانه تاریخ مصرف 8 هزار تن مرغ به اتمام می رسد و باید از بین بروند. تنظیم بازار مرغ که تا دیروزهای دولت دهم یکی از چالش های اصلی دولت بود و قیمت مرغ در حال رکورد زنی بود ، امروز از سوی دیگر بام افتاده است و ذخیره مرغ کشور فاسد می شود تا بیت المال به همین راحتی دور ریخته شود. در طرف دیگر از بهارستان خبر می رسد که 750 تن مرغ آلوده به ارزش 5.5 میلیون یورو وارد کشور و به دلیل آلوده بودن معدوم شده است. این خبری است که سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس داده و گفته است که به زودی به این پرونده رسیدگی می شود. وی گفته است: جلسه‌ای با رئیس سازمان دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام درباره واردات 750 تن مرغ آلوده به کشور برگزار شده که البته این میزان مرغ وارداتی آلوده امحاء و تبدیل به کود شده است.
آذین اضافه کرد: به دلیل اینکه مدارک ارائه شده به کمیسیون اصل 90 ناقص بود قرار شد در جلسه دیگری این افراد گزارش کاملی از این موضوع ارائه دهند.
وی همچنین ادعا کرده واردات این محصولات در چند ماه اخیر بوده و گفته است: پس از ارائه گزارش توسط مسوولان وزارت جهاد کشاورزی نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

پرونده مرغ های آلوده و ذخیره هایی که دور ریز می شوند نیز همچون سایر پرونده ها مطرح می شوند تا فردا در لابلای اخبار و اطلاعات جدید به فراموشی سپرده شود و یا شاید هم اهرمی باشد برای تسویه حساب های سیاسی. به هر حال هر چه که باشد مدیران در کشور ما همواره یا از این ور بام می افتند یا از آن ور بام. مثالش همین مرغ زبان بسته تا همین دو سال پیش قیمت آن در بازار 10 هزار تومان را هم گرفت تا همه از بی تدبیری ستاد تنظیم بازار سخن بگویند،امروز نیز قیمت آن مدت هاست تغییر نکرده تا تولید کنندگان از بی تدبیری در تنظیم بازار سخن بگویند؛ سخنی که دور ریز ماهیانه 8 هزار تن مرغ تاریخ مصرف گذشته و واردات 5.5 میلیون دلار مرغ آلوده ترکیه ای در شرایط وفور تولید آن را تایید می کند.

 
کد خبر: 172627

وب گردی

وب گردی