تهران-ایسکانیوز: از نام نوشت و لوکیشن های "محمد(ص)"به کارگردانی مجید مجیدی رونمایی شد. این پروژه عظیم سینمایی که ساخت آن حدود 3 سال به طول انجامید قرار است در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر به شکل رسمی رونمایی شود.

714

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، اولین نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی "محمد(ص) " و آیین رونمایی از شهرک این فیلم و نام نوشته فیلم محمد(ص) با حضور مجید مجیدی، علیرضا رضاداد، حجت‌الله ایوبی، حبیب ایل‌بیگی، حیدریان و مسئولان شرکت تابان نور به‌عنوان دست اندر کاران لجستیکی فیلم و با حضور رسولی، داور نام‌نوشت "محمد رسول (ص) " برگزار شد.

پس از بازدید خبرنگاران از این مجموعه نشست خبری فیلم "محمد(ص)" برگزار شد و محمد مهدی حیدریان، تهیه‌کننده این فیلم توضیحاتی به خبرنگاران در مورد تولید این فیلم ارائه داد.

لوکیشن اصلی فیلم "محمد(ص)" در شهرک سینمایی جدیدالتاسیسی به نام پیامبر اعظم (ص) در حوالی شهر قم در زمینی به مساحت 80 هکتار در نزدیکی روستای "الهیار"ساخته شده است؛ بخشهایی از این فیلم در کرمان و عسلویه فیلمبرداری شده و همچنین ماجرای لشکرکشی ابرهه به مکه و حمله پرندگان به سپاهش در آفریقا جلوی دوربین رفت.

این پروژه عظیم سینمایی که ساخت آن حدود 3 سال به طول انجامید قرار است در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر به شکل رسمی رونمایی شود اما شنیده ها حاکی از آن است که این فیلم در هفته وحدت و همزمان با نخستین اجلاس عمومی احزاب اسلامی جهان در تهران برای مهمانان این اجلاس روز جمعه ساعت 6 به نمایش در خواهد آمد .

1393101716335478844571810

فیلم "محمدص" از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد. صحنه‌های وفات مادر رسول اکرم در روستای ابواء و صحنه‌های مربوط به دوران شیرخوارگی و خردسالی پیامبر در روستای سعدیه هم از دیگر بخش‌های فیلم است. فیلم محمد با اولین سفر پیامبر به شام و رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد. «بحیرا» راهبی مسیحی است که درباره ظهور آخرین پیامبر به ابوطالب بشارت می‌دهد.


از جمله چهره‌های سرشناسی که جزو عوامل فنی پروژه محمد(ص) هستند می‌توان به ویتوریو استورارو (Vittorio Storaro) فیلمبردار نامدار ایتالیایی اشاره کرد که تاکنون سه ‌بار موفق به کسب جایزه اسکار شده است.


علیرضا شجاع‌نوری در نقش «عبدالمطلب» پدربزرگ پیامبر(ص)، مهدی پاکدل در نقش «ابوطالب» عموی پیامبر(ص)، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش «فاطمه بنت اسد» همسر ابوطالب، مینا ساداتی در نقش آمنه مادر پیامبر(ص)، ساره بیات در نقش «حلیمه» دایه پیامبر(ص) و محسن تنابنده در نقش «ساموئل» تاجر یهودی، از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


بر اساس شنیده‌ها، این پروژه فاخر که پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته و از کنار آن سریالی هم ساخته خواهد شد، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای مسلمان اکران شود.


این پروژه فاخر که پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران لقب گرفته و از کنار آن سریالی هم ساخته خواهد شد، قرار است علاوه بر زبان فارسی به سه زبان عربی، انگلیسی و اردو به صورت همزمان در ایران و کشورهای مسلمان اکران شود.



کد خبر: 186294

وب گردی

وب گردی