تهران- ایسکانیوز: پری صابری، نویسنده و کارگردان باسابقه تئاتر، جشنواره فجر را دروازه‌ای برای معرفی استعدادهای نو و درخشان تئاتر ایران به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، پری صابری، با تشبیه جشنواره فجر به یک جشن، گفت: «اصولاً نفس جشنواره بسیار مسئله مثبتی است. چرا که تمرکز عموم را روی یک موضوع نگه می‌دارد. نکته مهم، شرکت افراد زیاد و گروه‌های مختلف است که بتوانند با کارها و نگاه‌های هم آشنا شوند و تبادل نظر کنند.»

این هنرمند پیشکسوت، با تاکید بر اهمیت بین‌المللی بودن جشنواره تئاتر فجر، افزود: «امیدوارم جشنواره تئاتر فجر به مرحله‌ای برسد که رویدادی مهم در سطح جهانی باشد. یکی از مهم‌تین اهداف جشنواره، همین وجه بین‌المللی است و باید صدایش را به جهانیان برسانیم.»

نویسنده و کارگردان نمایش «باغ دلگشا» درباره تاثیر جشنواره در داخل کشور هم توضیح داد: «البته من فقط به خارج از ایران فکر نمی‌کنم. داخل کشور هم بسیار مهم است. هم‌وطنان ما همیشه دسترسی به همچین رویدادی را ندارند و دیدار گروه‌ها و هنرمندان مختلف، می‌تواند فرصت بزرگی، مخصوصاً برای هنرمندان شهرستانی باشد.»

پری صابری که با نمایش‌هایی چون «شمس پرنده» و «رستم و سهراب» در چند دوره جشنواره فجر شرکت کرده است، توجه به فرهنگ غنی ایران را یکی از رویکردهای واجب جشنواره دانست و گفت: «وقتی چنین جشنواره‌ای برگزار می‌شود، نمایش‌هایی باید در آن باشند که فرهنگ مردم و فرهنگ غنی کشورمان را بیشتر معرفی کنند. آثاری که دیدی تازه به متون قدیمی و تاریخ گسترده و طولانی مدت‌ کشورمان داشته باشند.»

بنیان‌گذار تالار مولوی، در باره کیفیت جشنواره تئاتر فجر تاکید کرد: «فقط یک فرمول برای برگزاری جشنواره شاید وجود داشته باشد، آن‌هم این است که هدف‌مان را هر روز بالاتر ببریم. جشنواره آوینیون فرانسه، یک افتخار ملی برای آن کشور است. امیدوارم این اتفاق هم به زودی برای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیفتد.»

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا 12 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: 189297

وب گردی

وب گردی