تهران-ایسکانیوز:نشست شورای سیاست‌گذاری دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی در واحد پرند برگزار شد.

دومین همایش ملی تازه‌های سلولی و مولکولی پاییز 1394  در واحد پرند برگزار خواهد شد و بدین منظور شورای سیاست‌گذاری این همایش با حضور جمعی از اساتید و اندیشمندان این حوزه از دانش، سه شنبه 23 دی‌ماه در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی، واحد پرند برگزار گردید.

DSC01055

در ابتدای این جلسه دکتر محمد قمی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند، ضمن خوش‌آمد گویی به مهمانان، بر اهمیتی که اسلام در کنار تقوا و جهاد برای کسب علم و دانش قائل است تاکید نمود. وی دانش بشری را به دو دسته علم نافع و علم مضر تقسیم نموده و برگزاری سمینارهای علمی در کشور را فرصتی برای معرفی و اهمیت دادن به علم نافع دانست.  دکتر قمی آمال علم را شناخت خداوند و خدمت به رفاه، آسایش و رفع مشکلات بشر  بیان نمود و ابراز امیدواری کرد تا این هماایش بتواند گامی هرچند کوچک در راستای ارائه علم نافع بردارد.

DSC00004

در ادامه این جلسه که با سرپرستی دکتر سعید ذاکر بستان‌آباد معاون پژوهشی و عضو هیات علمی گروه زیست شناسی این واحد دانشگاهی و اساتید فرهیخته‌ای چون پروفسور احمد مجد (چهره ماندگار زیست شناسی کشور)، پروفسور مهدی شکرابی، پروفسور یوسف شفقتی، دکتر سیدعلی نجومی، دکتر علیرضا ایران‌بخش، دکتر مریم تاج‌آبادی، دکتر سلیمان‌پور، دکتر پریور، دکتر محمد طاهری، دکتر فروزان کریمی، دکتر بهرام کاظمی، دکتر مسعود صالحی‌پور، دکتر وحید ناصح، دکتر پروین خدارحمی، دکتر فرزانه تفویضی، دکتر عبدالرزاق هاشمی شهرکی، دکتر کامبیز کامیاب حصاری و ... برگزار گردید با کسب حداکثر آرا، زمان برگزاری همایش پاییز سال آینده در نظر گرفته شد و کارگروه‌های تخصصی آن به شرح زیر توسط اعضای شورا پیشنهاد و تصویب شد:

  1. ژنتیک، بیوشیمی و بیماری‌های متابولیک؛

  2. علوم سلولی، مولکولی و تکوینی؛

  3. فیزیولوژی و فارماکولوژی؛

  4. نانوبیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی؛

  5. سلول‌های بنیادی، کشت سلول و بافت؛

  6. هماتولوژی؛ آناتومی؛ پاتولوژی و انکولوژی؛

  7. میکروبیولوژی؛ ایمونولوژی و پروبیوتیک.


DSC09662


هم‌چنین مقرر شد در زمان برگزاری همایش میزگردی در خصوص تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه زیست‌فناوری تشکیل شود و نیز از شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت گردد تا در طی زمان برگزاری همایش به ارائه محصولات خود بپردازند. علاوه‌براین با برگزاری نمایشگاه فن‌بازار با رویکرد زیست‌فناوری در طی زمان برگزاری همایش موافقت شده و نیز مقرر شد مقالات برگزیده همایش در مجلات معتبر بین‌المللی که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی منتشر می‌گردند، چاپ شود.
کد خبر: 191997

وب گردی

وب گردی