تهران-ایسکانیوز: عضو موسس حزب اتحاد ملت ایران گفت:  نتیجه استعلامات مراجع قضایی از اعضای موسس حزب مثبت بوده و حزب در فرآیند کسب مجوز با مشکلی رو به رو نیست.

ولی الله شجاع پوریان در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به  آخرین پیگیری های حزب جدید اتحاد ملت ایران برای اخذ مجوز از وزارت کشور اظهار داشت: در یک فرایند قانونی تعدادی  از افراد درخواست تاسیس حزب دادند،  استعلامات از مراجع قانونی صورت گرفته و به این دلیل که محکومیت قضایی و منع فعالیت های سیاسی نداشته ایم نتایج استعلامات مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه پرونده حزب اتحاد ملت ایران روی میز کمیسیون ماده ده احزاب قرار دارد، تاکید کرد: مسیر پیگیری ها به خوبی طی می شود و قرائن مشخص می کند حزب  در فرآیند کسب مجوز با مشکلی رو به رو نمی شود.

عضو موسس حزب جدید اتحاد ملت ایران با اشاره به حضور برخی اعضای جبهه مشاکت در حزب جدید تصریح کرد:  مشارکت حزب فراگیری بود و در زمان خود مجموعه وسیعی از نیروهای سیاسی کشور در مشارکت در حوزه های مختلفی فعالیت داشتند. برخی از موسسین این حزب اتحاد ملت هم سابقه فعالیت در مشارکت دارند اما از نظر قانونی دلیلی بر منع فعالیت های سیاسی آن ها نیست ضمن آنکه به عنوان افراد حقیقی این حقوق را در اختیار دارند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی حزبی اصلاح طلب است که  زمزمه تاسیس آن،  دی ماه سال جاری در رسانه ها منتشر شد. حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفته بود در جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  در 19 دی ماه درباره ارائه مجوز به این حزب تصمیم گیری می‌شود.

استعلامات مثبت حزب درحالی است که عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از این گفته بود از وزارت اطلاعات و سایر نهادها درباره این حزب استعلام کرده و در صورت عدم موافقیت نهادها رد خواهد شد.

 


 

 
کد خبر: 193814

وب گردی

وب گردی