تهران-ایسکانیوز:سرپرست گروه موسیقی «دادمهر» که در بخش جنبی سی امین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود، از اجرای قطعاتي ازكيواساكت ، محمدمهدي باطني، همچنين قطعات فاخر و محلي خبر داد.


به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سي‌امين جشنواره بين‌المللي موسيقي فجر، دادمهر به سرپرستی پروین سلطانی و 5 نفر از هنرمندان جوان در بخش جنبی سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.


پروین سلطانی سرپرست گروه موسیقی «دادمهر» درباره این اجرا گفت: این گروه برای تمام کنسرت‌های که پیش از این به روی صحنه برده، یک نام انتخاب کرده است و پیرو این نگاه و شیوه، برای اجرایی که در جشنواره امسال به روی صحنه می‌بریم عنوان «عطر یادت در مشامم پیچیده » را انتخاب کرده‌ایم.


وی افزود: اجرای ما در جشنواره امسال، شامل دو قسمت است که در قسمت اول به اجرای موسیقی اصیل ایرانی خواهیم پرداخت. در این بخش دو قطعه از ساخته‌های استاد کیوان ساکت، که در حال حاضر یکی از برجسته ترین اساتید موسیقی کشورمان هستند و امسال نیز همانند گذشته، گروه دادمهر را مورد لطف خود قرار دادند اجرا می‌شود و دو قطعه نیز از ساخته‌های آهنگساز و شاعر توانا، آقای محمدمهدی باطنی به اجرا در خواهد آمد.


سرپرست گروه موسیقی «دادمهر» ادامه داد: در این اجرا به احترام پیشکسوتان موسیقی، پنج دقیقه از برنامه خود را به اجرای برخی از قطعات نوستالژیک و خاطره‌انگیز اختصاص داده‌ایم.


سلطانی درباره قسمت دوم اجرای گروه دادمهر اظهار کرد: در این بخش موسیقی فولکوریک اجرا خواهیم کرد و البته بر اساس شیوه خودمان سعی کرده‌ایم در گزینش قطعات فولک، از فاخرترین آنها استفاده کنیم و طبق تنظیم‌های درون گروهی آنها را به بهترین نحو به مخاطب ارائه دهیم.


وی یکی از دیگر ویژگی‌های این اجرا را پویایی همه اعضای گروه روی صحنه دانست و اظهار کرد: در این اجرا تکنوازی و سؤال و جواب به صورت دونوازی و دوئت توسط نوازندگان انجام می‌شود تا تك تك هنرمندان گروه، بتوانند در فرصتي محدود، اندكي از توانمنديها و دانش و احساس موسيقايي خود را به مخاطب عرضه نمايند و اجرایی صرفاً خواننده محور روی صحنه نرود.


به گفته سرپرست گروه موسیقی «دادمهر»، سعی بر این بوده که از نوازندگی صرفاً انیسون، اجتناب شود و جایگاه جدی و فاخر "تنظیم" را در گروه به صورت شاخص حفظ کند و با اجرایی فخرانگیز، موسیقی اصیل و فولک ایران را حتی الامکان به صورت غیرتکراری به مخاطب ارائه نمایند.


سلطانی در ادامه حضور بانوان در جشنواره موسیقی فجر را امری مثبت ارزیابی کرده و ضمن تشکر از تمامی مسئولین فرهنگی و هنری کشور، خاصه مسئولین جشنواره موسیقی فجر گفت: مؤکدانه از مسئولان درخواست دارم بیش از پیش به موسیقی بانوان توجه داشته باشند و در دوره‌های آینده سالن های بزرگ تری را به اجرای بانوان موسیقی اختصاص دهند.


وی افزود: سالن فرهنگسرای نیاوران، ظرفیت محدودی دارد نتيجتاً علاقه‌مندان به هنر موسیقی و مخاطبان حرفه‌اي به نسبت سایر نهادهای مرتبط و غیرمرتبط، کمتر می‌توانند از جشنواره موسیقی بهره‌مند شوند.


این هنرمند تاکید کرد: بايستي با افتخار اعلام کنم امسال نيز بليتهاي گروه دادمهر در همان چند ساعت اول، تمام شد و متاسفانه به دليل محدوديت ظرفيت سالن، نتوانستيم پاسخگوي محبت و مهر بخش اعظمي از مخاطبان باشيم.


سرپرست گروه «دادمهر» در پایان سخنانش حضور و اجرا در جشنواره موسیقی فجر را برای گروه‌های موسیقی کشورمان افتخار دانست و اظهار کرد: امیدوارم برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری کنسرت‌های مخصوص بانوان در طی سال انجام شود و در ایام دیگری چون هفته بزرگداشت مقام زن، بانوان بتوانند از اجراهای ویژه‌ای بهره مند شوند.


در گروه موسیقی «دادمهر»، هنرمنداني چون نغمه اعلامی (نوازنده سنتور)، آذین ملک زاده (نوازنده کمانچه)، تینا لاجوردیان (نوازنده عود)، آزاده برزگر (نوازنده تمبک)، منصوره ( مونا ) امینیان (نوازنده دف) ، پروین سلطانی خواننده و سرپرست اين گروه را ياري می کنند.


این گروه موسیقی 25 بهمن ساعت 18:15 دقیقه در تالار خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می رود.


سي امين جشنواره بين المللي موسيقي فجر به دبيري دكتر حسن رياحي 24 بهمن تا يكم اسفندماه در تهران برگزار مي شود.


 علاقمندان مي‌توانند اخبار و عكس‌هاي مربوط به اين جشنواره را در سايت www.fajrmusicfestival.com و يا در اينستاگرام جشنواره به نشاني fajrmusicfestival30 مشاهده كنند.

کد خبر: 204636

وب گردی

وب گردی