تهران-ایسکانیوز: «بختک» دومبن مستند محمد کارت و در ادامه فیلم مستند«خونمردگی» است.مستند اجتماعی «بختک» که به زندگی دو زن مطلقه و بیوه و یک دختر خردسال می‌پردازد که در زندگی خود شرایط خوبی ندارند. این فیلم زندگی تعدادی از زنان محله‌ای را روایت می‌کند که پیش از این قصه مردانش در «خون مردگی» نشان داده شده بود.غروب روز چهارشنبه هشتم بهمن ماه ، نشست مطبوعاتی این فیلم مستند با حضور رامبد جوان، تهیه کننده «بختک» و محمد کارت، کارگردان اثر در خانه هنر برگزار شد.


2 (1)


به گزارش خبرنگار سینمایی  ایسکانیوز، نشست خبری فیلم مستند «بختک» با حضور محمد کارت کارگردان و رامبد جوان تهیه‌کننده این فیلم برگزار شد.
محمد کارت از حمایت های رامبد جوان برای تولید«بختک» گفت: سینمای مستند برای تولیدات خود مجبور بوده به نهادهای مختلف متکی باشد و برای به ثبت رساندن و ساختن یک اثر مدت‌ها زمان صرف کند ولی حمایت‌های افرادی چون "رامبد جوان" به طور قطع کمک فراوانی در این عرصه به مستندسازان می‌کند.
او در ادامه از دغدغه های رامبد جوان در مورد مسائل اجتماعی گفت: از آنجایی که "رامبد جوان" به عنوان یک هنرمند سرشناس و کسی که دغدغه اجتماعی و دغدغه شاد کردن مردم را دارد حضورش به عنوان تهیه کننده در فیلم «بختک» باعث افتخار است.


کارت درباره آنچه که در «بختک» به تصویر کشیده این گونه گفت: سعی کردیم در "بختک" غیر از نشان دادن ناهنجاری‌های جنوب شهری تلنگر به افرادی که در هر مسند اجرایی هستند بزنیم و به واسطه این افراد مشکلات و معضلات جامعه جنوب شهری را حل کنیم.


وی افزود: تماشاگر هم با دیدن «بختک» به ناخالصی‌های رفتاری خودش پی می‌برد و تصفیه نفس می‌شود تا در جهت رفع روابط اشتباه رفتاری و گفتاری خود و اطرافیانش حرکت کند.


"کارت" ادامه داد: «بختک» یک فریاد از "محمد کارت" و قشری که در آن بزرگ شده‌اند و  کاراکترهای این فیلم که تمام آنها آدم‌های شریفی هستند قربانی شرایط شده و بالفطره بد نیستند.


وی در پایان گفت: امیدوارم توانسته باشیم با این فیلم رسالت خودمان که همان نجات جان این قشر آدم‌هاست را انجام داده  باشیم.


در ادامه رامبد جوان تهیه کننده فیلم مستند «بختک» گفت: چند سالی است به سینمای مستند علاقمند شده‌ام چون این جنس سینما و فیلم واقع گرایانه است و همه چیز را بدون بازسازی روایت و به تصویر می‌کشد. در این فیلم همان چیزی که می‌بینیم به طور واقعی اتفاق می‌افتد پس به طور قطع تأثیر اجتماعی فرهنگی و خانوادگی عجیبی روی مخاطب می‌گذارد.


این بازیگر ادامه داد: «بختک» بخشی از اجتماع را رعایت می‌کند . آدم‌ها در این مناطق با وجود اینکه می‌دانند هم خود و هم فرزندانشان محکوم به مرگ، فساد و بزهکاری هستند ولی باز هم با امید به مفهوم دیگری زندگی می‌کنند و این جای تعجب و تأمل دارد.


"جوان" ادامه داد: پذیرفتن این جنس از زندگی برای آنها شبیه بخت آزمایی است و کمتر کسی از این موقعیت جان سالم به در می‌برد به این دلیل مخاطب این فیلم باید مسئولین، بهزیستی، ارگان‌ها، نهادهای سیاست‌گذار، سرمایه‌گذارها و ... باشند و در این نمونه منطقه‌ها تغییرات بنیادی ایجاد کرده و جان خیلی از افراد در معرض خطر را نجات دهند.


این بازیگر اظهار داشت: تمام افرادی که در این مناطق به سر می‌برند به عنوان برادر و خواهرهای ما محسوب می شوند و نجات آنها یعنی نجات همه نسل‌ها پس رفع معضلات آنها بر عهده تک تک افراد جامعه است.


"جوان" در پایان گفت: فیلم مستند غیر از جنبه‌های لوکس و جشنواره‌ای باید تأثیرات هوشمندانه، اصولی، فنی و درستی روی مخاطب‌های مختلف داشته باشد.

کد خبر: 206583

وب گردی

وب گردی