تهران-ایسکانیوز: انتشارات بوتیمار در ماه گذشته بیش از 30 عنوان کتاب جدید راهی بازار نشر کرده است که از مهمترین آنها می توان به دو کتاب از چخوف و بوکوفسکی  اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز، داریوش معمار مدیر اجرایی نشر بوتیمار از انتشار بیش از 30جلد کتاب توسط این انتشارات خبر داد.

به گفته معمار هشت عنوان از این کتاب ها نمایشنامه و از نمایشنامه نویسان مشهوری چون علیرضا نادری، نادر برهانی مرند، محمد مساوات، میرباقری، و همینطور نمایشنام نویسان خارجی چون ژان پی یر مارتینز، هارولد پینتر و استینبرگ هستند.
«محبوب همه» اثر آنتوان چخوف با ترجمه عزیزالله سامان نیز دیگر اثر منتشر شده این ناشر است.

بوتیمار
در حوزه کتاب های غیرداستان نیز می توان به کتاب مارکسیسم نظری تری ایگلتون با ترجمه علی اکبرمعصوم بیگی اشاره کرد. دیگر کتاب تازه منتشر شده این نشر «آذرخش ناگهان» نام دارد که دربرگیرنده مطالبی درباره آنتولوژی شعر موج نو، شعر دیگر، موج ناب و شعر حجم است و محتوای آن به همت حمید شریف‌نیا و رضا رئیسی گردآوری شده است.
«آقای استون و شهسواران ملازم» نیز رمانی از این ناشر است به نویسندگی نی پل و ترجمه علی فصیحی و همین طور مجموعه ای از داستان های کوتاه به قلم نادین گوردیمر با نام «سه آوای لطیف اهریمن » با ترجمه فاطمه پورجعفری منتشر شده است.
در حوزه شعر نیز مجموعه ای از شاعر دانمارکی نیلس هاو منتشر شده که آقای هاو در هفته گذشته با سفر به ایران به چند شهر ایران از جمله شیراز سفر کرد. مجموعه ای دیگر از بوکوفسکی شاعر و داستان‌نویس آمریکایی با ترجمه احمد پوری نیز به تازگی منتشر شده است. عنوان این کتاب «آویزان از نخ» نام دارد. در حوزه شعر فارسی نیز مجموعه شعر گاز دنده گاز از علی عبدالرضایی در دوهفته اخیر منتشر شده است.
کد خبر: 217965

وب گردی

وب گردی