ایسکانیوز: دانلودهای شبانه و استفاده از ساعات نامحدود ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنت، در دسترس بودن همیشگی سیستم رایانه و ... از جمله دلایلی هستند که عموم کاربران ترجیح می‌دهند تا با استناد بر آن‌ها، رایانه‌های شخصی خود را در طول ساعات شبانه روز روشن بگذارند. اما آیا این عمل از سوی کارشناسان و متخصصین دنیای فناوری نیز تائید می‌شود؟

استیون لسلی، متخصص فناوری در این رابطه توضیح می‌دهد: «پیشنهاد من این است که اگر در طول شبانه روز در بازه‌های زمانی کوتاه مدت از رایانه‌ی خود استفاده می‌کنید – برای مثال یک یا دو ساعت و با اختلاف زمانی چند ساعته بین این بازه‌ها – خاموش کردن رایانه بهترین گزینه خواهد بود. اما اگر ممکن است چندین بار و با بازه‌ی زمانی بیش از دو ساعت کار به سراغ رایانه‌ی خود بروید، روشن گذاشتن آن بهترین گزینه خواهد بود».

3 Thumb & Inside


لسلی ادامه می‌دهد: «اگر رایانه‌ی خود را در طول روز و یا شب روشن بگذارید، بهتر از این خواهد بود که آن را چندین بار خاموش و یا روشن کنید. هر بار که رایانه‌‌ی خود را روشن می‌کنید، میزان قدرت استفادی از سوی آن کاهش می‌یابد و در طولانی مدت سبب کاهش عمر آن می‌شود».

گفته می‌شود که هر چقدر رایانه‌ی شخصی شما قدیمی‌تر باشد، ریسک انجام این کار نیز بیشتر خواهد بود. هم‌چنین باید این مسئله را نیز در نظر گرفت که برخی از قطعات سخت‌افزاری رایانه ساعات کار معینی دارند و با خاموش و روشن کردن مداوم دستگاه، این ساعات کار به شکل محسوسی کاهش می‌یابند.

 
کد خبر: 227976

وب گردی

وب گردی