تهران-ایسکانیوز: آیت الله صدیقی  در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن دعوت مردم به تقوا گفت: در جبهه های اقتصادی، فرهنگی سلاح لازم را در دست بگیرید چرا که دشمن می خواهد این سنگرها را  ویران کند. دانش، ایمان، صداقت از سلاح های لازم در این جبهه ها است.

 صدیقی بیان داشت: باید افراد مقداری به خدا توجه داشته باشند و این بی‌احترامی‌هایی که به خدا می‌کنند به بچه‌ های خود نمی‌کنند اما قدرت مطلق احاطه به درون و بیرون دارد و ما در محضر خدا رعایت خدا را نمی‌کنیم. 

وی افزود: در جنگ سیاسی شما بعد از قرن ها پرچم ولایت را که در غدیر به امام علی(ع) سپرده شد را دوباره بالا بردید.

صدیقی در ادامه گفت: این ولایت است که حکومت را برای رسیدن بصیرت، آشنا کردن با خدا هدایت می کند. راه سازی، درمان و بهداشت وظیفه اصلی حکومت نیست. حکومت ضامن این است که جلوی رفتن مردم به جهنم را بگیرد و درهای جهنم را ببندد.

**

صدیقی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه در خصوص مذاکرات هسته ایی گفت: خدا را شکر رییس جمهور  در جمع علمای قم با بیان اینکه  ادامه ی تحریم هارا قبول نمی کنیم، مواضع روشن و امیدوار کننده ایی را بیان داشتند.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات گفت: طرف غربی به چانه زنی عادت دارد. آن ها می خواهند وقت کشی کنند تا جلوی رشد علمی ایران را بگیرند. مذاکرات باید یکجا با لغو همه ی تحریم ها تمام شود.

وی در ادامه گفت: غربی ها حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند و آنان نمی توانند برای ما تعیین کنند که چقدر سوخت می توانیم تولید کنیم و اینگونه باج گیری ها برای دوران استعمار است نه دوران انقلاب اسلامی که در حال فتح قله های علمی است و آنان نباید بگویند که چقدر سوخت نیاز دارید. 

صدیقی افزود: آب سنگین اراک باید فعال شود و سایت فردو باید به فعالیت خود ادامه دهد و میزان غنی سازی نباید محدود شود، زیرا این خواست مردم است و مردم ما به کمتر از آن تن نخواهند داد. 
وی همچنین گفت: 22بهمن سالروز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقاوم معظم رهبری به سران سه قوا در کشوراست؛ یک سال گذشته و آن همه تاکیدات و جلسات علمی و عینی که مقام معظم رهبری با مسئولان داشتند و در ارتباط  با راه و چاره این اقتصاد مقاومتی صحبتهای سازنده‌ای ابلاغ کردند مردم ما توقع‌شان این بود که در این یک سال  قدم‌های قابل اراده‌ای در این مسئله برداشته شود و هم مجلس باید در تصویب بودجه و هم دولت در ارایه این لایحه باید حذف اتکا به نفت را در برنامه خود می‌گنجاندند.


 صدیقی ادامه داد: اقتصادی که متکی به نفت است دیگر در اختیار ما نیست و با استقلال  ما سازش ندارد و آنها هر روز می‌توانند قیمت نفت را بالا و پایین کنند و به حساب خودشان ما را به زانو درآورند، بنابراین تاکید مقام معظم رهبری که اقتصاد را به امور دیگر کنند و رونق تولید، بازار را راس برنامه‌ها قرار دهند وقتی که تولید بازار و مالیات سیستم درستی دارد هم مردم متشرع ما به عنوان وظیفه شرعی مالیات می‌دهند و هم گرداننده وزارت اقتصاد ساز وکاری که هیچ کسی نتواند از دادن مالیات در برود، این عمده مشکلات کشور را می‌تواند حل کند.


او تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نه به شعار، نه به تشکیل کنگره‌ها، مجالس و نه به تیتر روزنامه‌ها است بلکه این عمل مدیریت جهادی، جبهه‌ای و ایثاگرانه می‌خواهد که یک شخصی پیدا شود که مرد میدان و قهرمان این زمینه باشد و بتواند در این زمینه فرماندهی کند و از بوروکراسی‌ها عبور کرده و نیازسنجی کند و درآمدهای کشور را سنجش و برنامه‌ریزی کند.


صدیقی گفت: ما سکولار را متدین نمی‌دانیم زیرا بندگی خدا را به انزوا می‌کشانند و اسلام و ادیان الهی برای ادامه زندگی بشراست و همچنین زندگی بشر را تامین می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه گفت:  آموزش از پرورش جدا نیست و با ظاهر و نکات اخلاقی الگویی برای فرزندان در مدارس هستند که یک جهاد عمومی همگانی می‌خواهد.


وی ضمن اشاره به کم بودنکتاب در رابطه با حاکمیت خدا که تضمینی برای تامین دنیا و سعادت آخرت در مدارس گفت: باید در کتاب‌ها تجدیدنظر شود البته معلمان جزو قشر مظلوم جامعه هستند و هیچ گاه برای نظام هزینه نداشته‌اند.

صدیقی گفت: دین و تربیت نباید انفکاک داشته باشد و باید غیرت و عزت همراه با آموزش تزریق شود و هم چنین باید استقلال خواهی را در وجود فرزندان ما بپروارانند.


آیت‌الله صدیقی بدر خصوص شرایط یمن تصریح کرد: یمن یک خیزش مردمی است که برخی کشورهای منطقه را مرعوب کرده است مردم یمن به صحنه آمده‌اند و با ترفندهای رئیس‌جمهور فراری این کشور انقلاب آن‌ها خاموش نخواهد شد و مردم با اراده خود قصد تشکیل حکومت در این کشور را دارند و به فضل الهی استقلال دیگری را در منطقه بعد از ایران رقم خواهند زد.


خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان ضمن تقدیر از رزمایش پیامبر اعظم 9(ص) گفت: این رزمایش  پیامی هم برای همسایگان کشور داشت و آن این که شما برای حفظ امنیت نیازی به حضور بیگانگان معاند ندارید  و یک قدرت عظیمی در منطقه محافظ شماست.
کد خبر: 230737

وب گردی

وب گردی