ایسکانیوز: علی رستمی از تشکیل ستاد سفرهای نوروزی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: هر ساله با نزدیک شدن به ایام نوروز ستادی در فرودگاه مهرآباد با عنوان ستاد سفرهای نوروزی و تابستانی تشکیل می‌شود که همه سازمان‌های خدمات دهنده پروازی در این ستاد عضو هستند و برنامه‌های نوروزی خود را ارائه می دهند که بر اساس آن برنامه ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا علاوه بر هماهنگی با بخش های مختلف، طی هماهنگی با شرکت های هواپیمایی به آنها اعلام کردیم به منظور کاهش تاخیرهای پروازی در ایام نوروز برای پروازهای خود هواپیمای پشتیبان (backup) در نظر بگیرند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد همچنین از تکمیل بخشی از ترمینال یک فرودگاه مهرآباد که پیش از انتقال پروازهای عتبات و حج به فرودگاه امام خمینی (ره) برای پروازهای زیارتی مورد استفاده قرار می گرفت در ماه جاری خبر داد و گفت: بخش پروازهای خروجی ترمینال یک تا پایان اسفند تکمیل می شود که طی مذاکره با دو شرکت زاگرس‌ایر و کیش‌ایر انتقال پروازهای این دو شرکت به ترمینال یک قطعی شده است و در آینده قطعا پروازهای یک ایرلاین دیگر به این ترمینال منتقل می شود.

رستمی ادامه داد: با انتقال پروازهای دو شرکت هواپیمایی زاگرس و کیش ایر به ترمینال یک بخش قابل توجهی از ظرفیت مسافری ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد به ترمینال یک این فرودگاه منتقل می‌شود.

وی افزود: بخش ورودی ترمینال یک نیز در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می رسد اما تا زمان بهره برداری از این بخش، مسافران ورودی دو شرکت هواپیمایی یادشده از بخش وروردی ترمینال دو وارد می‌شوند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تعداد پروازهای فوق العاده ایرلاین‌ها برای ایام نوروز نسبت به نوروز گذشته به طور متوسط برای هر ایرلاین ۴ پرواز اضافه شده است گفت: در حال حاضر روزانه به طور متوسط حدود ۳۲۰ تا ۳۳۰ نشست و برخاست از فرودگاه مهرآباد انجام می شود که پیش بینی می شود این میزان در ایام نوروز به طور میانگین روزانه به ۳۵۰ تا ۳۶۰ پرواز افزایش یابد.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم تعداد پروازهای فرودگاه مهرآباد در نوروز 94 نسبت به نوروز ۹۳ حدود ۶ درصد افزایش یابد.

مدیر کل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه تجهیز ترمینال‌های مسافری و آماده سازی پارکینگ‌های خودور به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت پارکینگ‌ها و ترمینال‌ها در فرودگاه مهرآباد در حال انجام است گفت: در حال حاضر فرودگاه مهرآباد سه پارکنیگ با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ خودرو دارد که این ظرفیت تا پایان امسال به ۵ هزار خودرو افزایش می‌یابد.
کد خبر: 230790

وب گردی

وب گردی