هر چند خودوروسازان قیمت های اعلامی از سوی شورای رقابت را پذیرفته اند اما به نظر می رسد بازار خودرو واکنش چندان مناسبی به قیمت های جدید نشان نداده است .

به گزارش ایسکانیوز، در اولین روز اعمال قیمت های جدید برای خودروهای تولید داخل ، بازار خرید و فروش خودرو به شدت راکد بود و کمتر کسی حاضر به معامله خودرو بود .

امروز از اولین ساعات روز بازار خرید و فروش خودرو کساد بود و قیمت برخی خودروهای خارجی نیز با افزایش اندکی مواجه شد .

حسن افشار ، رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل به خبرنگار ایسکانیوز گفت: کسادی امروز بازار کاملا طبیعی است . مردم مدتهاست منتظرند قیمت خودروها کاهش یابد اما در طول دو سال اخیر قیمت ها همواره با افزایش روبرو بوده و در نتیجه بازار خرید وفروش خودرو تا حدی کسد شده است . وی ماه مبارک رمضان و برگزاری مسابقات جام جهانی را نیز دلیل دیگری بر کاهش خرید و فروش خودرو در بازار دانست و گفت: طبیعتا با اعلام قیمت های جدید تا یک ماه آتی با این وضعیت روبرو خواهیم بود.

وی گفت: تابستان سال گذشته نیز بازار خرید وفروش خودرو داغ نشد و مردم تقاضای باقوه خود را بالافعل نکردند . به هر حال بازار خودو با وضعیتی متفاوت در سال های اخیر روبرو شده است .  وی با اشاره به اینکه خودروسازان کسادی بازار را نمی پذیرند، گفت: بازار برای خودروسازان راکد نیست . آنها در طول دو سال گذشته به دلیل تاخیرهایی که در تحویل کالا داشتند اتفاقا به کسادی بازار دامن زدند . درست است که خودرویی در انبار خودروسازان باقی نمانده و آنها موفق به فروش تمامی تولیداتشان می شوند اما باید به این نکته توجه داشت که حجم خودروی تولیدی این کارخانه ها نصف شده و طبیعتا با این روند افزایش قیمت خودرو و نصف شدن حجم بازار طبیعی است .

وی گفت: پس از اینکه کارخانه خودرو را تحویل داد و خودرو وارد بازار شد، کسادی بازار قابل لمس است و من می توانم به صراحت بگویم این بازار حتی در تعطیلات نوروز و تابستان نیز راه نیفتاده است .

واکنش کاربران به خبر افزایش قیمت خودرو نیز نشان دهنده نارضایتی افکار عمومی از قیمت خودرو در ایران است . پیام هایی که در سایت ها و خبرگزاری های مختلف بر پای خبر افزایش خودرو درج شده سات، حاکی از آن است که مصرف کننده ایرانی بازار خودرو را بازاری انحصاری می داند و معتقد است دولت برای انکه خودروسازان را راضی کند حاضر است مصرف کننده را تحت فشار قرار دهد .

بسیاری از کابران خواستار آزادسازی واردات خودرو و کاهش تعرفه واردات این کالا شده اند تا قدرت رقابت واقعی خودروسازان معلوم شود .

 
کد خبر: 23182

وب گردی

وب گردی