تهران-ایسکانیوز: با توجه به نقش معلمان در رشد ابعاد وجودی دانش‌آموزان و تربیت نیروی انسانی و مسئولان آتی جامعه که زمینه‌ساز و اساس رشد در دوره‌های بعدی محسوب می‌شود، اهمیت  سلامت وبهداشت روانی معلمان مشخص است, حضور معلمان سالم، بانشاط و کارآمد می‌تواند چهره و محتوای سازمان آموزشی را متحول کند و محیطی سالم برای فراگیران فراهم آورد. اما شرایط نامطلوب کاری اعم از فشارهای فیزیکی، و مشکلات رفتاری وسوءرفتار برخی دانش‌آموزان و ازهمه مهمتر وضعیت معیشتی نامناسب معلمان موجب سرخوردگی و در برهه هایی اعتراض به وضعیتشان می شود.در این راستا دیروز شاهد اجتماع اعتراض آمیز معلمان نسبت به وضعیت معیشت و درآمدیشان بودیم,اجتماعی که به دعوت کانون صنفی در سراسر کشور باسکوت برگزار شد اما حرف های زیادی برای گفتن داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایسکانیوز, تجمع دیروز معلمان به صورت گسترده به دعوت کانون صنفی در سراسر کشور اجراشد .در تهران معلمان  ساعت ها  پیش از دو بعدازظهر در مقابل مجلس حضور داشتند اما شروع رسمی  تجمع، ساعت دو بعدازظهر بود.در این تجمع معلمان به صورت سکوت به اعتراض پرداختند.

timthumb.php

در پایان نیز با قرائت قطعنامه کانون صنفی توسط سخنگوی کانون و با همراهی معلمان،  تجمع به صورت مسالمت امیز پایان یافت.

گفتنی است عمده خواستهای معلمان در این تجمع رفع مشکلات معیشتی و برقراری عدالت در پرداختهای کارمندان دولت بود.

6b2d733e62f961aa8f8d2da1c77df197_XL

همچنین در این تجمع معلمان پلاکاردهایی با شعارهایی از قبیل “ما هم از فقر می نالیم ،هم از تبعیض بیزاریم” و “معلم بیدار است ،از تبعیض بیزار است “،  “خصوصی سازی را متوقف کنید و “تشکل یابی مستقل حق مسلم ماست” در دست داشتند.

timthumb.php

این گزارش می افزاید، حامد قادر مرزی نماینده مجلس در تذکری شفاهی در جلسه‌ی علنی امروز مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت شغلی معلمان گفت: آیا از وضعیت درآمدی و معیشتی و حقوق معلمان خبر دارید و آیا اطلاع دارید یک معلم و بازنشسته چقدر حقوق می‌گیرد و آیا به اینکه آموزش اساس توسعه است یا نه باور دارید؟

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس همچنین در تذکری به وزیر کار اظهار کرد: چرا شاخص درآمدی خط فقر را اعلام نمی‌کنید تا وزیر آموزش و پرورش بداند که چند درصد معلمان ما زیر خط فقر هستند.

قادرمرزی با تاکید بر ارائه طرح رتبه‌بندی معلمان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما در بهار 93 گفتید لایحه‌ی رتبه بندی معلمان را را در بهمن ماه تقدیم مجس می‌کنید، حالا چرا تقدیم نکردید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هچنین در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی و تحصیلی انتقاد کرد.

وی افزود: آقای دکتر فانی به محل کار همکارانتان در شهرهای کوچک و روستاهای مناطق محروم سری بزنید.

 
کد خبر: 233119

وب گردی

وب گردی