تهران-ایسکانیوز: معاون آموزش ابتدایی ازتخصیص 230 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از معاونت آموزش ابتدایی، محمد دیمه ور اظهار کرد: این اقدام با تاکید ویژه وزیر و همکاری های معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی وفناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش صورت گرفت.

او تصریح کرد: پس از تغییر ساختار دوره ابتدایی و اضافه شدن پایه ششم به این دوره در برنامه درسی پایه ششم درس کار و فناوری درنظر گرفته شد بخشی از برنامه این درس ناظر بر آشنایی دانش آموزان با سخت افزار همچنین بعضی از نرم افزارهای رایانه ای بود.

دیمه ور ادامه داد: در بعضی استان ها و مناطق برخوردار کشور مدارس با کمک اولیا و ظرفیت ها و توانمندی های خود حداقل هایی را برای عملیاتی کردن این بخش ازبرنامه درسی فراهم نموده اند، اما در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور علیرغم تلاش های صورت گرفته به دلیل عدم کفایت امکانات مناسب برای اجرای این درس متاسفانه عدالت آموزشی و برخورداری  دانش آموزان ازاجرای اثربخش برنامه درسی بامشکلات جدی مواجه گردید.

او خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال جاری، با تامین و تخصیص حدود 230 میلیارد ریال به استان های مختلف کشور حرکت ارزشمندی برای تجهیز کلاس های پایه ششم به رایانه، ویدئو پرژکتور وتامین تجهیزات هوشمندسازی کلاس های پایه ششم ، صورت گرفته است و استان ها مشغول تامین وخرید تجهیزات هستند تا وارد کلاس های درس شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در دو ماه گذشته حدود 10 میلیارد ریال کیت های علوم و ریاضی تهیه و در اختیار مناطق محروم کشور قرار گرفت و امیدواریم با تامین تجهیزات آموزشی مدارس کلاس های درس را فعال و محیط های یادگیری را پویا کنیم.

دیمه ور درباره عملیاتی کردن آیین نامه کلاس های چندپایه، عنوان کرد: در این راستا جدول هایی تهیه شد تادر کلاس هایی که بیش از 3 پایه و 15نفردانش آموز دارند طبق ماده 2 آیین نامه کلاس های چندپایه، تا سقف 8 ساعت اضافه تدریس به معلمان عزیز اینگونه کلاس ها پرداخت شود.

او تصریح کرد: این موضوع پس از مستندسازی به عنوان یک دستورالعمل به استان ها ابلاغ شد و منتظریم همکاران در مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش هرچه سریع تر این دستورالعمل را به صورت نرم افزار های مرتبط بارگذاری کنند تا امکان صدور ابلاغ برای همکاران وجود داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: با اعمال این موضع معلمان می توانند با اختصاص  ساعات آموزشی بیشتر برای دانش آموزان کلاس های چندپایه، برای ارتقای کیفیت و بهبود فرآیند های یادگیری این کلاس ها فعالیت کنند.

دیمه ور در ارتباط با انسداد مبادی بی سوادی اشاره کرد: این موضوع به طور جدی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش است آمار تمام بازماندگان وتارکان از تحصیل را در گروه سنی 6 تا 11 سال را از مراجع مربوط گرفتیم و در اختیار استان ها قرار داده ایم.

او تصریح کرد: امیدواریم با تلاش همکاران در استان ها و با تشکیل کارگروه مشترک بین معاونت آموزش ابتدایی و معاونت  رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی موضوع با لحاظ مشوق هاوامکانات لازم پیگیری شود تا شاهد حضور دانش آموزان لازم التعلیم دربیرون مدرسه نباشیم.

او تاکید کرد: در حال راه اندازی" بنیاد نیکوکاری خیرین مدرسه یار "هستیم که بتوانند در زمینه انسداد مبادی بی سوادی و تامین تجهیزات و کتب آموزشی امکانات لازم را فراهم آورند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره کمبود معلم در حوزه ابتدایی گفت: از 2 سال گذشته ورودی نیروی انسانی به این دوره صفر بوده، افرادی بازنشسته شدند و با وجود حدود 200 هزار نفر دانش آموز که امسال به جمعیت دوره ابتدایی اضافه شدند کمبود معلم دردوره ابتدایی حتمی است.

دیمه ور تصریح کرد: در دوره ابتدایی کمبود نیروی انسانی داریم البته بخشی از این کمبود امسال با ساماندهی مناسب نیروی انسانی تامین شد و در سال جدید نیز این روش ادامه خواهد یافت. این ساماندهی، با استفاده کامل از ظرفیت موجود در دوره ابتدایی، حضور همکاران متوسطه در قالب تخصصی کردن دروس پایه پنجم و ششم، اختصاص معلم متخصص تربیت بدنی با اولویت دوره ابتدایی صورت خواهدپذیرفت.

او گفت: امیدواریم با راهکارهایی که درنظرگرفته ایم ، نیروی انسانی را برای اینکه کلاسی ولویک نفردانش آموز بی معلم نباشد، تامین کنیم.
کد خبر: 236169

وب گردی

وب گردی