تهران-ایسکانیوز: شامگاه گذشته اولین نشست مشترک دبیران کل احزاب کشور با محمدحسین مقیمی معاون سیاسی جدید وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، برای شرکت در این نشست از 34حزب و تشکل سیاسی دعوت شده بود که 26 حزب این دعوت را پذیرفتند.

محمدرضا راه‌چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، حسن بیادی دبیرکل جمعیت حزب آبادگران جوان، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، غلامرضا دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران اسلامی، احمد حکیمی‌پور دبیرکل حزب اراده ملت، مجید محتشمی دبیرکل حزب آزادی، حسن غفوری‌فرد دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران در این نشست به ایراد سخنرانی پرداختند.

مشخص شدن نقش احزاب در کشور، ایجاد منشور حزبی، تعیین تکلیف خانه احزاب، پیشنهاد تشکیل همایش یه روزه نمایندگان احزاب با استانداران، ایجاد انتخاباتی سالم، تعیین و تکلیف قانون احزاب از مهمترین مطالبه نمایندگان احزاب از معاونت سیاسی وزارت کشور بود.

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی در این نشست با بیان اینکه برای برگزاری این نشست هم‌اندیشی از 34 حزب دعوت کردیم که 26 حزب این دعوت را پذیرفته و در جلسه حضور یافتند، گفت: در آینده جلسه مشترکی را با وزیر کشور خواهیم داشت. در جلسه امروز 21 موضوع قابل بحث و برای پیگیری مطرح شد که این موارد را دسته‌بندی می‌کنیم و به عنوان تصمیمات جلسه امروز مشخص و خدمت تک تک کسانی که حضور یافتند می‌فرستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: امیدوارم در آینده نزدیک فعالیت خانه احزاب با تغییر اساسنامه یا تغییر نام با نظر خود احزاب آغاز شود.

مقیمی بار دیگر به ایجاد نشاطی سیاسی در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: از روز نخستی که این سمت را پذیرفتم سعی کردم نگاهم به تمام جریانات سیاسی نگاه واحد و برابری باشد زیرا اگر این دید و نگاه واحد وجود داشته باشد و احزاب احساس کنند از امنیت و پشتیبانی دولت به صورت برابر برخوردارند احزاب فعال‌تر خواهند شد.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: نتخابات سال آینده همانند انتخابات سال گذشته انجام خواهد گرفت به طوری که 1500 شعبه اخذ رای انتخابات رابه صورت الکترونیک برگزار می‌کنند و به هر نسبتی که اعتبارات مالی به این وزارتخانه داده شود دستگاه‌های مورد نیاز خریداری شده تا انتخابات را به طور کامل الکترونیکی برگزار کنیم.
مقیمی با بیان اینکه برای برگزار کردن انتخابات به صورت الکترونیکی به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: دولت باید این اعتبار را در قالب پیشنهاد در لایحه بودجه 94 به مجلس می‌فرستاد تا به تصویب برسد که این موضوع در قانون برای سال آینده تصویب نشده مگر اینکه ما بتوانیم از اعتباراتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی و اعتبارات پیش‌بینی نشده استفاده کنیم تا انتخابات الکترونیکی برگزار شود.

 

 
کد خبر: 242244

وب گردی

وب گردی