تهران- ایسکانیوز:کتاب های جدیدی نوشته شده یا ترجمه محمد بقایی (ماکان) راهی بازار نشر خواهد شد.


این پژوهشگر در گفت و گو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز گفت: کتاب «اقبال که بود و چه گفت» نوشته مستنصر میر اقبال شناس معروف پاکستانی است که از انگلیسی به فارسی ترجمه شده است.


وی درباره مضامین این کتاب گفت: در این کتاب آرا و افکار اقبال به صورتی مفید و مختصر برای کسانی که می خواهند بی دود چراغ ازافکار گونه گون این فرزانه کم نظیر مطلع شوند آورده شده و اثری بسیار ارزنده خواهد بود. این کتاب به زودی و تا قبل از نمایشگاه کتاب از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.


بقایی درباره دیگر کتاب در دست انتشارش گفت: کتاب از فردوسی تا شاملو نیز هست. در این کتاب نگاهی متفاوت از آنچه که تاکنون گفته شده به خواننده عرضه می شود و این شاعران که از دورترین ایام تاکنون را دربر می گیرند هریک به دلیل آنکه روشی تازه در شعر فارسی داشته اند انتخاب شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اندکه برخی از آنان عبارتند از سنایی، عطار، سعدی، مولوی ، سید اشرف یا نسیم شمال، اخوان، نصرت رحمانی و دیگران.


892050


این مترجم افزود: رمان «بازی مهره شیشه ای» اثر نویسنده معروف آلمانی هرمان هسه که دهمین اثر برنده جایزه نوبل در سال 1948 شد نیز در دست انتشار است، و این کتاب دهمین رمانی است که  از این نویسنده ترجمه می کنم. این اثر نیز مانند نه اثر دیگر از سوی انتشارات تهران منتشر خواهد شد.


وی درخصوص روند این کتاب گفت: این رمان فعلا در مرحله مقابله و تصحیح است که آماده شود و  برای اخذ مجوز ارسال شود،  که تازه بعد از همه این مصیبت ها تازه ناشر می گوید 500نسخه بیشتر نمی توانم چاپ کنم که اگر آدم خودش کاربن بگذارد بهتر می تواند کتاب را منتشر کند!


از این نویسنده در سال های گذشته کتاب هایی تحت عنوان تصحیف غربزدگی در جست و جوی هویت ملی از سوی انتشارات نامک منتشر شده است. همچنین از او شاملو و عالم معنا هم هست که در نشر مروارید منتشر شده است.





کد خبر: 251182

وب گردی

وب گردی