تهران - ایسکانیوز: ارکستر سمفونیک تهران در زورهای 2 و 3 اردیبهشت ماه در تالار وحدت به روی صحنه می رود تا تحت امر رهبر بین المللی و توانمند خود ، علی رهبری، که توانسته این ارکستر از هم پاشیده  را ظرف دو ماه به سطح ارکسترهای مطرحی همچون ارکستر "CHK" برساند، اجرا کننده سمفونی پنجم بتهوون و سرناد برای ارکستر زهی ساخته چایکوفسکی باشد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایسکانیوز، این دو اثر که از سازبندی ارکستری ساده ای برخوردار است ، از پیچیدگی های اجرایی نیز برخوردار است. و شاید بواسطه همین پیچیدگی ها بود که علی رهبری این دو قطعه را  برای آماده سازی ارکستر تازه نفس تهران انتخاب کرد و شاید این کنسرت امتحانی باشد که علی رهبری برای سنجش بخش های مختلف این گروه در نظر گرفته است.

3115153_994

رهبری با به خدمت گرفتن نوازندگان جدید اقدام به  امتحان و آزمون و خطایی مهم  و چالش برانگیز در ساختار این ارکستر کرده است. علی رهبری در این کنسرت از نوازندگان جدیدی درترکیب سازهای بادی استفاده خواهد کرد. شاید تنها دلگرمی علی رهبری در باره اجرای سازهای بادی در این ارکستر حضور رضا نازفر ( نوازنده و سولیست بین المللی ایرانی) باشد که به دعوت علی رهبری پس از چند دهه به ایران سرزمین مادریش سفر کرده تا با ارکستر سمفونیک تازه احیا شده کشورش همکاری کند.

با توجه به آنچه از علی رهبری در جلسات تمرینی ارکستر سمفونیک برای این اجرا دیده می شود او بسیار به ارکستر جدید خود اعتماد دارد و با اعتماد به نفس بالایی از نتیجه کار صحبت می کند. علی رهبری در پایان جلسه تمرینی ارکستر سمفونیک در روز 31 فروردین ماه به خبرنگار موسیقی ایسکانیوز گفت: به جرات میتوانم بگویم ارکستر سمفونیک تهران به درجه ای از آمادگی رسیده است که میتوان صدا دهی آنرا با ارکسترهایی مانند CHK مقایسه کرد.

هرچند علی رهبری هنوز از ارکستر تحت امرش رضایت کامل ندارد اما روند تمرینات فشرده ارکستر سمفونیک حاکی از عزم علی رهبری برای رسیدن به سطحی از استانداردجهانی است که در حال حاضر یکی از اهداف مهم این رهبر برجسته بین المللی را تشکیل می دهد.

  CHK: China hongkong youth symphony orchestra

کد خبر: 253075

وب گردی

وب گردی