تهران-ایسکانیوز: مراسم گرامیداشت روز زمین پاک و معرفی واحدهای صنعتی و خدماتی صبح امروز در سالن همایش های حفاظت از محیط زیست برگزار شد. مصعومه ابتکار از توسعه پایداری که در دو سال گذشته در ایران به وجود آمده ابراز خرسندی کرد.

معصومه ابتکار1
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، معصومه ابتکار با اشاره به توسعه پایداری که ایران در دو سال گذشته داشت، گفت: به طور قطع برای آینده کشور باید حرکتی بر اساس برنامه و سیاست های منطبق بر فرصت ها و نیازهای ایران داشته باشیم و بی تردید حرکت به سوی رشد و توسعه پایدار چیزی است که در دولت تدبیر وامید مورد توجه است.
او در ادامه افزود: خوشبختانه گام های خوبی در زمینه مهار تورم و اقتصاد برداشته شده و همینطور گام هایی نیز در زمینه بین الملل برای رفع تحریم ها برداشته ایم. باید برای حل معضل اشتغال و رفع مشکلات اجتماعی نیز حرکت روبه جلو داششته باشیم.
ابتکار با اشاره به ظرفیت های ملی گفت: برای حرکت های رو به جلو جهت گیری ها اهمیت دارند، باید ظرفیت های ملی را واقع بینانه ببینیم. اینکه رشد بخش هایی مثل کشاورزی و یا صنعت به قیمت تخریب محیط زیست باشد قابل پذیرش نیست و آینده روشنی نخواهیم داشت اگر از صنایع سبز حمایت نکنیم.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: در همین راستا دولت تدبیر و امید از ابتدای برنامه هایش موضوع اقتصاد سبز را در برنامه های خود قرار داد که بر اساس رشد اقتصادی پایدار است و بدون تخریب محیط زیست عمل می کند.
او در ادامه افزود: اگر طراحی و برنامه ریزی درست داشته باشیم مبارزه با تخریب ها شدنی است.
ابتکار با اشاره به رقابتی بودن صنعت سبز در دوره اصلاحات گفت: دوره قبل، یعنی دوره اول دولت محمد خاتمی رقابت صنعت سبز جهت انگیزه در صنایع کشور آغاز شد، در این دوره این رقابت ادامه پیدا خواهد کرد اما این رقابت را باید در فاز علمی و دقیق جلو ببریم.
او با اشاره به حضور unido در ایران گفت: بودن unido برای ما بسیار مهم است و انگیزه های بسیار مهمی برای تولید به وجود می آورد.
ابتکار در بخش دیگری از سخنانش به بازیابی آب اشاره کرد و گفت: با واقعی تر شدن قیمت آب و بازچرخی و بازیابی آن می توان به سیاست های صنعت سبز امیدوار بود.
او با گله از کم رنگ بودن حضور استان ها در این طرح گفت: استان های صنعتی در این دوره حضور جدی نداشتند اما امیدواریم که آنها هم طرح صنعت سبز را در دوره های بعد جدی بگیرند.
معصومه ابتکار در مورد معضل آلودگی هوا در دولت نهم و دهم خاطر نشان کرد: در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که معضل آلودگی هوا تهدید بسیار جدی بود و تصور نمی کردیم که بتوان این معضل را به نحوی پیش برد که روزهای بهتر و هوای بهتری را در تهران داشته باشیم اما با همکاری بیژن زنگنه اتفاقات مهمی رخ داد.
او افزود: ارتقاع سطح کیفی گازوئیل اتفاق مهمی در کاهش آلودگی شهرها بود.
معصومه ابتکار در پایان گفت: در سال 93 وضعیت اضطرای نداشتیم با اینکه بارندگی کمتر بود اما تعداد روزهای سالم به شکل معنی داری افزایش داشت و همین اتفاق در شهرهای دیگر هم در جریان بود.

 
کد خبر: 253482

وب گردی

وب گردی