تهران - ایسکانیوز: نسخه شنیداری «صدایِ مناظرِ مخدوش» اثری از مانی جعفرزاده به همراه داستان و پارتیتور کامل این اثر در 17 اردیبهشت ماه رونمایی می‌شود.

IMG_0846c

براساس گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، دو سال پیش بود که مانی جعفرزاده- آهنگساز و مدرس موسیقی تصمیم گرفت نخستین کنسرت مستقل خودش، «صدایِ مناظرِ مخدوش» را در فضای موسیقی کلاسیک معاصر در تالار رودکی به اجرا گذارد. قطعاتی که پیش‌تر او آن را در مجموعه کوارتت‌هایی با ترکیب‌های سازی متفاوت در سال‌های 1385 تا 1389 نوشته بود و تنها با تنظیم‌های متفاوت و اضافه کردن چند قطعه جدید اجرایش کرد.

صداىِ مناظرِ مخدوش روایت داستانی در یازده تکه با حضور چهار نوازنده و دو راوی بود. کنسرتی که به گفته جعفرزاده؛ «دست و پا زدنی ست ولو شکسته_ بسته میان ادبیات و موسیقی. جستجویی و تقلایی برای یافتن ادامه‌ای شهری شده از سنت قصه گویی و نغمه‌پردازی توامان که روزگاری بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ شنیداری مردم همه‌ی نقاط جهان بوده است.»

IMG_0809ec
اثری که جعفرزاده به عنوان آهنگساز، نویسنده و اجراگردان آن را به همراه «على جعفرىِ پويان» نوازنده ىِ چيره دستِ ويلُن و «سهرابِ برهمندى» نوازنده ى برجسته ىِ ويُلا در كنارِ دو هنرمندِ جوان و توانا «آتنا مستعانِ اشتياقى» نوازنده ىِ ويلنسل و «گلنارِ شعارى» نوازنده ىِ كلارينت به روی صحنه برد. رویا تیموریان و پریوش نظریه، بازیگران سینما و تلویزیون راوی این داستان بودند. بازیگرانی که جعفرزاده آنها را برای جنس صدایشان انتخاب کرده بود؛ « اهمیت خانم نظریه و تیموریان برای من، پیش از چهره سینمایی بودن‌شان، در جنس صدایشان است و عیار فرهنگی‌شان. البته ما به عنوان نیروی ذخیره، خانم «مهناز افضلی» را هم با آن صدای درخشان‌شان داریم. به این دلیل که اگر خانم «تیموریان» نتوانستند به ما برسند، از حضور ایشان استفاده کنیم. در نهایت، من از این بازیگران برای تصویرشان استفاده نکردم و صدایشان برایم ملاک بود.»
بعد از بود که جعفرزاده تصمیم گرفت اولین کنسرتش را با ضبط استودیویی و انتشار آن به صورت مجموعه‌‌ای از نسخه شنیداری، پارتیتور کامل به همراه داستان ماندگار کند. حاصل تلاش‌های او قرار است به همت علی صمدپور در روز 17 اردیبهشت ماه از ساعت 16 در خانه «هنر خرد» رونمایی شود.

IMG_0845c
«صدای مناظر مخدوش» بازگو کننده جهان شخصی مانی جعفرزاده است که بیش از ده سال به عنوان آهنگساز فیلم برای‌ آثار تصویری و نمایشی موسیقی نوشته و حالا با اجرای این قطعات خواسته است تا قدمی تاثیرگذار در فرهنگ شنیداری مردم بردارد و کار روشنفکری کند. او آهنگسازی است که موسیقی را نزد استادان وارطان سا‌ها کیان، فرهاد فخر الدینی، شاهین فرهت، شریف لطفی و احمد پژمان آموخته، در تاریخ هنر شاگرد آیدین آغداشلو و در ادبیات شاگرد رضا براهنی بوده و دارای مدرک معادل دکترا از دانشگاه ترنیتی مالاگا (اسپانیا) است.
علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم به خانه «هنر خرد» با نشانی خیابان کریم خان- خیابان ویلا (نجات اللهی) – خیابان سپند شرقی- شماره‌ی 20- ساختمان 32- «گالری لاجوردی» مراجعه کنند.
کد خبر: 257175

وب گردی

وب گردی