تهران-ایسکانیوز: مستندی از تنها بازمانده لهستانی جنگ جهانی دوم در ایران، روی پرده سینماحقیقت می‌رود.
به گزارش ایسکانیوز،برنامه هفته دوم دوره جدید کانون فیلم سینماحقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به نمایش و نقد فیلم مستند بلند «وقتی که من نبودم» ساخته محمدتقی یازرلو اختصاص یافته است.
این برنامه از ساعت 17 عصر یکشنبه هفته آینده (13 اردیبهشت ماه) در سالن سینماحقیقت این مرکز آغاز خواهد شد تا برای اولین بار مستند 68 دقیقه‌ای «وقتی که من نبودم» به نمایش عمومی درآید.
این فیلم مستند روایتگر زندگی «هلن» تنها بازمانده جنگ جهانی دوم در ایران است. پس از حمله آلمان‌ها به لهستان، هلن 8 ساله آواره و به اردوگاه سیبری انتقال داده می‌شود؛ اما او به همراه مادرش «امیلیا» از اردوگاه نازی‌ها فرار کرده و پس از عبور از کشورهای همجوار، به بندرانزلی و سپس به تهران آمده و زندگی جدیدی را آغاز می‌کند...
عوامل تولید فیلم مستند «وقتی که من نبودم» به این شرح هستند: تهیه‌کننده و کارگردان: محمدتقی یازرلو، پژوهشگران: محمدعلی نیک‌پور، رضا نیک‌پور، شاهد سلطانی‌آزاد، تصویربرداران: مصطفی دالایی، داوود دلاور، صدابردار: سیدجلال الحسینی، صداگذار و تدوینگر: بابک حیدری، نویسنده گفتار متن: شاهد سلطانی‌آزاد، گویندگان: آزیتا لاچینی، شاهد سلطانی‌آزاد، موسیقی: احسان میلانی‌امینی‌، طراح صحنه: یاسی نیک‌پور، مدیر تولید: حمیدرضا انزابی، مدیر تدارکات: اردشیر حاتمی، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
مدیریت و اجرای این دوره از کانون فیلم سینماحقیقت «مرکز» برعهده مازیار فکری‌ارشاد نویسنده و منتقد سینمای ایران است و عزیرالله حاجی‌مشهدی هم منتقد میهمان این برنامه است.
عموم علاقمندان برای تماشای این فیلم مستند و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (13 اردیبهشت ماه) به سالن سینماحقیقت واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه نمایند. شرکت در این برنامه برای عموم علاقندان آزاد و رایگان است.


کد خبر: 258594

وب گردی

وب گردی