دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز پزشک ، پیامی صادر کرد.

دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز پزشک ، پیامی صادر کرد.



به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزارده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت اول شهریور روز پزشک و همچنین برگزاری دومین جشنواره علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «لقمان حکیم» که به منظور تجلیل و تقدیر از اساتید و دانشجویان فرهیخته حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در روز سوم شهریورماه برگزار می شود، پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح ذیل است:


بسمه تعالی


وَلَقَدْ آتَیْنَا لُقْمَانَ الْحِکْمَةَ أَنِ اشْکُرْ لِلَّهِ وَمَن یَشْکُرْ فَإِنَّمَا یَشْکُرُ لِنَفْسِهِ وَمَن کَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ حَمِیدٌ ﴿۱۲سوره مبارکه لقمان﴾


و به راستى لقمان را حکمت دادیم که خدا را سپاس بگزار و هر که سپاس بگزارد تنها براى خود سپاس مى‏گزارد و هر کس کفران کند در حقیقت‏ خدا بى‏ نیاز ستوده است (12سوره مبارکه لقمان)


سالروز ولادت دانشمند و طبیب بزرگ مسلمان ایرانی، شیخ الرئیس حسین بن عبدالله مشهور به بوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه پزشکان به ویژه همکاران گرانقدر حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم.


گرامیداشت مقام پزشک، صرفاً ادای احترام به یک صنف و یا رسته شغلی نیست. بلکه بزرگداشت زنان و مردانی است که بخش بزرگی از مهمترین سرمایه زندگانی یعنی عمر خویش را صرف علم آموزی و دانش اندوزی کرده اند و باقیمانده عمرشان را وقف خدمت به مردمان دردمند و بیمار. شاید به همین دلیل است که در افق نگاه و قضاوت جامعه، یک پزشک نه تنها شخصیتی علمی که الگویی آراسته به فضائل والای اخلاقی است و همین امر او را محرم اسرار مردم کرده است.


باعث افتخار و مباهات دانشگاه آزاد اسلامی است که پس از سه دهه تلاش خستگی ناپذیر در عرصه آموزش و پژوهش به خصوص آموزش پزشکی کشور با بهره گیری از همین ظرفیت عظیم انسانی و با تکیه بر پزشکان دلسوز و متبحر و استادان مبرز و متعهد امروز بیش از 40 درصد از بار سنگین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اسلامی را به دوش می کشد؛ امری که جز با همت مضاعف و تلاش دلسوزانه استادان و کارکنان حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی میسر نبوده است.


مایه خرسندی فراوان است که برنامه تحول حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تحول نظام بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت تدبیر و امید همسو و همزمان شده است. بی تردید حرکت رو به جلو و برنامه متحول شده دانشگاه در حوزه علوم پزشکی نوید روزهای پرفروغی را می دهد و شایسته است در این مسیر از هیچ ممارستی برای ارتقاء کیفیت آموزش و خدمات درمانی به مردم شریف ایران عزیز فروگذار نباشیم.


امید دارم حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همگام با برنامه های بلندمدت نظام اسلامی و سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری با استعانت از خداوند تبارک و تعالی و الگو قرار دادن منش رفتاری، اخلاقی و تعهدی شیخ الرئیس بوعلی سینا، بیش از پیش در جهت افزایش رضایت هموطنان خود گام بردارند.


اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه پزشکی که با از خود گذشتگی و آراستگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، بار دیگر روز پزشک را به جامعه پزشکان به ویژه همکاران گرانقدر حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت گفته و از درگاه حضرت احدیت آرزوی سلامتی و توفیق خدمت به مردم را خواستارم.


حمید میرزاده


رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی »


20101




کد خبر: 323910

وب گردی

وب گردی