برنار کزنوو وزیر کشور فرانسه، آتش سوزی مسجد 'اوش' و اقدامات اسلام ستیزانه علیه مسلمانان این کشور را محکوم کرد.


به گزارش ایسکانیوز خبرگزاری رویترز از تولوز نوشت، کزنوو با بیان این که جریحه دار شدن احساسات جامعه مسلمانان را در پی آتش سوزی مسجد منطقه اوش درک می کند، اعلام کرد: پاسخ به نفرت، خشونت و تروریسم، محکم خواهد بود.


وی در حضور نمایندگان جامعه مسلمانان و دیگر مذاهب فرانسه یادآوری کرد که شمار اقدامات اسلام ستیزانه پس از حوادث تروریستی ماه ژانویه (دی ماه)، افزایش یافته است.


آتش سوزی مسجد اوش در جنوب غربی فرانسه در ساعت سه و نیم (هفت به وقت تهران) یکشنبه گذشته رخ داد و به دلیل خالی بودن مسجد قربانی نداشت. دادستانی فرانسه فرضیه عمدی و مجرمانه بودن این آتش سوزی را که به تخریب 70 درصد از بنای مسجد منجر شد، تایید کرده است.


'انور کبیبش' عضو شورای مسلمانان فرانسه یک روز پس از هتک حرمت این مسجد این اقدام را 'غیر قابل تحمل' خواند و افزود: آتش سوزی مسجد اوش در حالی صورت گرفت که دو هفته قبل از آن نیز مسجدی در منطقه 'مرنیاک' هدف حمله با کوکتل مولوتوف قرار گرفته بود.


به گزارش نهاد 'دیده بان اقدامات اسلام ستیزانه فرانسه'، مسلمانان فرانسه در سه ماهه نخست سال 2015 میلادی، 274 بار هدف اقدام و تهدید اسلام ستیزانه قرار گرفته اند.


این نهاد اسلامی همچنین اعلام کرد: تعداد اقدامات اسلام ستیزانه در فرانسه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 281 درصد افزایش یافته است.
مسلمانان این کشور با تعداد تقریبی پنج میلیون نفر، بزرگترین جامعه مسلمان ساکن اروپا را تشکیل می دهند.


301301

کد خبر: 329431

وب گردی

وب گردی