تیم ملی والیبال ایران برای شرکت در سیزدهمین دوره جام جهانی به عنوان بهترین تیم آسیا به گونه ای پا به سرزمین آفتاب گذاشت که مشکلات و عدم برنامه ریزی های درست کشور میزبان گریبانگیر تیم ایران شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیزدهمین دوره مسابقات جام جهانی والیبال از هفدهم شهریور با حضور 12 کشور به میزبانی ژاپن برگزار می شود تا در نهایت دو تیم برتر جواز حضور در المپیک ریو 2016 را دریافت کنند.

تیم ملی والیبال ایران طی 12 دوره گذشته دو بار در مسابقات جام جهانی حضور داشته و امسال سومین حضور خود را در این مسابقات پشت سر می گذارد.

اولین حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی هفتم بود که تیم جوان ایران متشکل از ابراهیم سن سبیلی، نادرعزیزیان، فرشاد سعیدی، حشمت اله امیدی، بابک مظفری، رحمت اله نوری، عبدالرضا فرجی، حمیدرضا عقیلی، مجید حمیدی، محمدصادق شعبان خمسه، اردشیر کریم یار و عباسعلی میرحسینی و با سرمربیگری محمد حیدرخان روانه این مسابقات شدند.

و در دور نخست با 5 شکست 3 بر صفر در برابر حریفانش از راهیابی به دور بعد جا ماند و برای کسب مقام هفتم تا دوازدهم در مقابل تونس و مکزیک 3 بر 1 باخت و شیلی را در یک بازی 5 ست از پیش رو بر داشت و در نهایت به مقام یازدهمی جام جهانی 1991 رسید.

بلند قامتان ایران بعد از 20 سال به عنوان قهرمان آسیا مجوز حضور در جام جهانی را کسب کردند و با ترکیب پوریا فیاضی، امیر حسینی، سید محمد موسوی، علی حسین، حمزه زرینی، فرهاد ظریف، علیرضا نادی، امیر غفور، فرهاد نظری افشار، مهدی مهدوی، آرش کشاورزی، حسام بخششی، سید مهدی بازارگرد و آرش کمالوند و با مربیگری خولیوولاسکو همراه 11 تیم دیگر در جدول یک گروهی قرار گرفتند و به صورت مرحله ای به رقابت پرداختند تا سرانجام تیم روسیه، لهستان و برزیل به عنوان سه تیم برتر جهان بلیط المپیک لندن را دریافت کنند و ایران با درخشش بازیکنانش در مقابل قدرتمندترین والیبالیست های جهان مقام نهم این دوره را از آن خود کرد و علیرضا نادی کاپیتان تیم ایران عنوان بهترین مدافع جهان را به خود اختصاص داد.

این بار تیم ملی کشورمان برای کسب عنوان بهتری نسبت به دوره قبل با ترکیب سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، سامان فائزی، حسن صنوبر، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، محمد جواد معنوی نژاد، مهدی مرندی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی و امیر غفور و با سرمربیگری اسلوبودان کواچ پا به مسابقات جام جهانی 2015 ژاپن گذاشت.

کشور ژاپن که به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی مطرح است این دوره را با برنامه ریزی خوبی آغاز نکرد و تیم ایران را با مشکلاتی رو به رو کرد.

606/602

 
کد خبر: 337012

وب گردی

وب گردی