رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئولان آموزش و پرورش باید فارغ از داشتن هویت و پول کودکان افاغنه را از زیر راه‌پله‌ها بیرون کشیده و به مدرسه ببرند، گفت: مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند که پیام مقام معظم رهبری درخصوص اوراق هویتی بوده و نه پول، در حالی که این رفتار غیر فرهنگی و غیر انسانی با افاغنه است.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، معصومه آباد امروز در تذکر پیش از دستور خود جلسه با بیان اینکه امیدوار بودم در مهرماه زنگ مدرسه کودکان افغانی نیز به صدا در بیاید، گفت: تحصیل کودکان افاغنه خواسته رهبر انقلاب بوده است و کودکان افاغنه فارغ از برگه هویتی باید آموزش می‌دیدند.


او با بیان اینکه متأسفانه با وصول اطلاعات دقیق متوجه شدم که اتفاق مهمی در حوزه ثبت‌نام کودکان افاغنه غیرمجاز رخ نداده است، گفت: برخی از این کودکان افاغنه توان پرداخت 120 هزار تومان را نیز نداشتند.


رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه به مدیرکل آموزش و پرورش کل استان تهران در این خصوص نامه رسمی نوشتم، گفت: 500 هزار نفر از افاغنه در سن تحصیل قرار دارند که تنها 35 هزار نفر که دارای کارت هویتی بودند، ثبت نام کردند و افرادی که فاقد کارت هویتی بودند، ثبت نام نشده‌اند و از مابقی نیز در حدود 210 تا 230 هزار تومان اخذ شده است.


رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران پیشنهاد داد: مدیران شهری هرکدام مبلغ 100 هزار تومان را برای کمک به کودکان افاغنه اختصاص دهند که واکنش ابوالفضل قناعتی عضو هیأت رئیسه شورا را به همراه داشت و این فرد گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز ایرانی وجود دارند که به علت نداشتن پول توان تحصیل ندارند.


۲۰۱۰۷

کد خبر: 351231

وب گردی

وب گردی