وزیر علوم :در تنظیم برنامه ششم توسعه پیشنهادات حوزه پژوهش و آموزش عالی قرآنی مد نظر قرار خواهد گرفت

بیست و یکمین جلسه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور به ریاست دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد و احکام پیشنهادی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور جهت درج در بخش علم و فناوری برنامه ششم توسعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر فرهادی در سخنانی اظهار داشت:‌ اجرای سند راهبردی پژوهش و آموزش عالی قرآنی و «تدوین و ارتقای شاخص های کیفی به خصوص در رشته‌های علوم انسانی بویژه در رشته‌های علوم قرآن و عترت و مطالعات میان رشته‌ای با بهره‌گیری از امکانات و توانمندی های حوزه‌های علمیه و تأمین آموزش های مورد نیاز متناسب با نقش دختران و پسران که در مواد 4 و 15 برنامه پنجم قید شده بود، تنفیذ و برای درج در برنامه ششم پیشنهاد شود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه بسیاری از مطالبات نظام توسعه فرهنگ قرآنی از نظام پژوهش و آموزش عالی قرآنی جزو وظایف ذاتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و نیازی به درج در برنامه ششم توسعه ندارد اظهار داشت: بنای سیاست دولت در تدوین برنامه ششم توسعه، تنفیذ احکام مورد نیاز برگرفته از برنامه‌های قبلی بوده است؛ مواردی که دستگاه برای اجرای آن نیاز به قانون و تصویب در مجلس داشته باشد. وی افزود : دولت در نظر دارد برنامه ششم توسعه را حتی‌المقدور مختصر و چابک تقدیم مجلس شورای اسلامی کند.

رئیس کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشوردر مورد نحوه اخذ اعتبارات این کمیسیون از شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت : در مورد نحوه جذب این اعتبارات برخی موانع قانونی وجود دارد اما اعتبار سال 1393 کمیسیون با کمک شورای توسعه فرهنگ قرآنی از طریق حساب معین تخصیص داده شده است ولی برای حل مشکل، از طرق مختلف از جمله برنامه ششم توسعه، بودجه سال 1395 و از طریق مجلس شورای اسلامی اقدام مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با حل این مشکل، پرداخت اعتبارات قرآنی از محل بودجه 1394 تسهیل شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اعتبارات باقیمانده این وزارتخانه از اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1390 گفت : بیش از 50 درصد اعتبارات این تفاهم‌نامه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد و مصوبات قانونی، هنوز به کمیسیون پرداخت نشده و کمیسیون همچنان در انتظار دریافت باقیمانده اعتبارات تفاهم‌نامه سال 1390 در حوزه پژوهش و آموزش عالی قرآنی است.

20103

کد خبر: 358691

وب گردی

وب گردی