تهران- ایسکانیوز: اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای در کشور کره جنوبی به‌ اندازه‌ای در مرکز توجه قرار دارد که سیاست‌گذاران این کشور برای مهار این معضل به تصویب قانون‌های جدید روی آورده‌اند.


براساس گزارش رسانه‌های داخلی و محلی کره جنوبی، سازمان مدیریت نیروی انسانی ارتش کره جنوبی به‌تازگی قانونی را که در سال ۲۰۱۰ توسط این سازمان تصویب شده و بر اساس آن افراد معتاد به بازی‌های رایانه‌ای از خدمت اجباری سربازی معاف می‌شوند، اصلاح کرده‌است. مردان در کره جنوبی از ۱۸ سالگی تا ۳۵ سالگی موظفند در ارتش این کشور خدمت کنند.


اکنون معافیت از خدمت در ارتش کره جنوبی درصورتی به فرد اعطا خواهد شد که وی برای ۶ ماه تحت درمان برای ترک اعتیاد الکل، مواد مخدر و یا بازی‌های رایانه‌ای قرار گرفته‌باشد و از شایستگی کافی برای انجام وظایف معمولی برخوردار نباشد. بااین‌همه به گفته سازمان نیروی انسانی ارتش کره، تاکنون هیچ یک از مشمولان خدمت در ارتش به دلیل اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای معافیت نگرفته‌اند.


اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای در کره جنوبی معضلی بزرگ به‌شمار می‌رود که باعث شد مقامات این کشور در سال ۲۰۱۱ برای زیر ۱۶ سال سن ممنوعیت استفاده از بازی‌های رایانه‌ای آنلاین وضع کنند و در همان سال قانونی دیگر وضع شد که از استفاده از بازی‌های آنلاین توسط افراد زیر ۱۸ سال در خارج از زمان تعیین شده توسط خانواده‌ها و ناظران ممانعت می‌کرد.


قانون‌گزاران در کره اکنون به دنبال این هستند که بازی‌های آنلاین را به عنوان عامل اصلی اعتیاد در میان دیگر عوامل اعتیاد آور از قبیل مواد مخدر، الکل و قمار دسته‌بندی کنند، حرکتی که می‌تواند میزان کنترل دولت روی شرایط را شدید‌تر کند.


کد خبر: 44967

وب گردی

وب گردی