کامرون به دنبال تأیید  اقدام نظامی در سوریه علیه داعش

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که قصد دارد در پارلمان این کشور رای گیری برای تایید اقدام نظامی علیه داعش در سوریه را انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته که حملات نظامی کشورش در سوریه ممکن است به واقعیت تبدیل شود.

پیشتر کامرون گفته بود که به دنبال گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه از عراق است.

نخست وزیر انگلیس در سال 2013 نتوانست رای پارلمان را برای استفاده از نیروهایش در سوریه به دست بیاورد در نتیجه این امر جنگنده‌های انگلیسی تنها مواضع داعش را در عراق مورد هدف قرار دادند.

روزنامه دلی تلگراف در ادامه می‌نویسد: کامرون اعتقادی به این ندارد که مداخله نظامی روسیه در جنگ داخلی سوریه مانعی بر سر راه تلاش‌های نظامی بریتانیا برای مقابله با داعش است.

کامرون پیش از کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه کار در منچستر گفت: آنچه که ما باید نسبت به آن واضح عمل کنیم درباره یکی از بزرگترین تهدیدهایی است که باید در مقابلش واکنشی سخت نشان دهیم.

او ادامه داد که به دنبال افزایش فعالیت یگان نیروی هوایی ویژه انگلیس و خرید 20 فروند پهپاد جدید موسوم به پراتکتور برای عملیات مقابله با داعش در سوریه و عراق است.

دیوید کامرون پس از افشای این مساله که بریتانیا دو تن از اتباع خود را که در کنار داعش در سوریه می‌جنگیدند ماه گذشته از پای درآورد اعلام کرد که شبه نظامیان انگلیسی در سوریه توسط پهپادها مورد هدف قرار می‌گیرند.

301301

کد خبر: 500154

وب گردی

وب گردی