رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی خبر داد: اختصاص یارانه تغذیه تنها به ۲۰ درصد دانشجویان

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: یارانه تغذیه فقط به ۲۰ درصد از دانشجویان هر دانشگاه غیرانتفاعی تخصیص می یابد که این میزان تنها برای ۵ وعده ناهار است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر علی آهون منش با اشاره به یارانه تغذیه دانشجویان غیرانتفاعی گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تنها به ۲۰ درصد دانشجویان هر دانشگاه غیرانتفاعی یارانه غذا می دهد که این میزان به ۲۰ درصد مبلغ تمام شده غذا برای ۵ وعده نهار اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: دانشجویان غیرانتفاعی وعده شام و صبحانه را نداشته و برای روز پنجشنبه و جمعه نیز هیچ وعده غذایی ندارند.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: دراین میان یک مشکل وجود دارد که فقط مختص دانشجویان غیرانتفاعی است و دانشجویان دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی این مشکل را ندارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشگاه آزاد، ۳۰ هزار نفر دانشجو دارد که ۲۰ درصد این تعداد ۶ هزار دانشجو را تشکیل می دهد و یارانه غذایی این ۶ هزار نفر را دریافت می کند. درحالی که تعداد دانشجویانی که در دانشگاه آزاد غذا می خورند حدود ۲ تا ۳ هزار دانشجو است بنابراین مشکی در این زمینه پیدا نمی کند.

آهون منش افزود: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز هرکدام یک میلیون تومان سرانه رفاهی دارندو آنها نیز با مشکلی مواجه نمی شوند. اما دانشگاه غیرانتفاعی هیچ کدام از این مزایا را ندارند و فقط ۲۰ درصد دانشجویان آن هم تنها به مبلغ ۲۰ درصد از قیمت تمام شده غذا را یارانه می گیرند.

20104

کد خبر: 502658

وب گردی

وب گردی