توزیع غذای نذری در زندان های کشور

رئیس سازمان زندانهای کشور گفت: همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان ۲۵۰ دسته بزرگ عزاداری در زندانهای کشور برپا شده و غذای نذری با حمایت خیرین طبخ و توزیع می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر اصغر جهانگیر در مورد برنامه های فرهنگی سازمان زندانها در ایام محرم گفت: مطابق سالهای قبل دستورالعمل ایام ماه محرم تدوین و قبل از فرا رسیدن ماه محرم به زندانهای سراسر کشور ارسال شد.

او افزود: نصب پرچم های عزاداری در ورودی ساختمان ها، غبار روبی حسینیه ها و مساجد زندانها توسط زندانیان، نصب پلاکارد و تابلوهای تبلیغاتی با مضامین ماه محرم و صفر در زندانها، طراحی و تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی با هدف توسعه فرهنگ عاشورایی در میان زندانهای تابعه استانها، راه اندازی دسته جات عزاداری با مشارکت زندانیان در داخل زندانها، تقدیر از مددجویان مداح اهل بیت (ع) در زندانها، برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آشنایی با عاشورا برای مددجویان پسر و دختر در کانون های اصلاح و تربیت سراسر کشور، سخنرانی و کارگاه آموزشی با محوریت عاشورا ویژه زندانیان بندهای نسوان، برپایی نمایشگاه های عاشورایی ( محرم و صفر)، برنامه توزیع غذای نذری و پذیرایی از زندانیان در طول ایام ماه محرم و صفر بخشی از فعالیت های زندانهای سراسر کشور در ایام محرم و صفر است.

جهانگیر ادامه داد: همچنین قرائت روزانه زیارت عاشورا با عزاداری و نوحه خوانی در ماه محرم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اعزام روحانیون و سخنرانان و مداحان به زندانهای تابعه جهت سخنرانی و مداحی و پاسخگویی به شکایات و سئوالات اعتقادی و سئوالات ویژه در ارتباط با عزاداری امام حسین (ع)، برگزاری نمایشگاه عکس عاشورایی پس از عاشورا در طول ماه صفر و برگزاری و اجرای تئاترهای دینی و مذهبی مهمترین فعالیتهای فرهنگی زندانها در ایام محرم در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان زندانهای کشور در مورد تعداد روحانیون مستقر در زندانها در ایام محرم گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰روحانی در زندانها به صورت قرارداد معین، رسمی و پیمانی مشغول فعالیت و برگزاری کلاسهای آموزشی عقیدتی و احکام و اقامه نماز و برنامه های قرآنی بوده و بیش از ۲۰۰نفر هم از مبلغین اعزامی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه سراسر کشور ویژه ایام ماه محرم درون زندانها به امور تبلیغی مشغول می شوند.

توزیع غذای نذری در زندانهای کشور

جهانگیر همچنین گفت: تمامی سنت های موجود در هیئت های مذهبی سطح جامعه درون زندانها هم اجرا می شود. از راه اندازی دسته جات عزاداری تا اطعام زندانیان عزادار با غذای نذری توسط خیرین که به این مراسمات کمک می کنندجزئی از برنامه هااست. البته بسیاری از خیرین نمی خواهند نامشان عنوان شود اما نذورات خود را در محرم به زندانها اهدا می کنند.

رئیس سازمان زندانها در پاسخ به اینکه آیا کانون های اصلاح و تربیت هم این برنامه ها را دارند گفت: هیئت های محبان اهل بیت (ع) کانون های اصلاح و تربیت هم مانند دیگر زندانها با رسیدن ایام ماه محرم فعالیت ویژه خود را آغاز می کنند و تمامی برنامه ها در کانون ها هم اجرا می شود.

105105

کد خبر: 533090

وب گردی

وب گردی